Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Brixo hotar med polisanmälan

Jag fick även mail från brixo när jag slutade betala och släppte allt till kfm. De hotade om anmälan om bedrägeri och att de skulle uppsöka mig på arbetsplatsen. Skrev tbx att jag skulle då anmäla dom för ofredande och anmälan till finansinspektionen. Fick då svar .. oj.. du måste fått fel mail... riktiga idioter!! De var de enda av 40 fordringsägare som motsatte sig min skuldsanering. Fick det ändå

Nu kan ja inte citera dom då ja direkt raderar både mail & sms, men stilen är: att ja e en idiot, när ska ja själv inse att ja bör betala, borde ja inte stoppa ”min nonchalans och betala & göra rätt för mig...etc etc... Rubriken på mailen är olika varje gång... :(
Ja ligger redan på marken & krälar...behöver inte deras fruktansvärda mail & sms ! Ja inser redan de hemska
med vad ja har gjort :(
Usch vad tråkigt. Känner igen detta fast då från ett flyttfirma som jag använde. Jag fick en avbetalning eftersom jag inte kunde betala in allt på en gång. Det var hårt med över 3000 i månaden i ett halvår. Det gick. Sen blrjade gan hota, kom även hem till mig och påstod att det fattades en tusenlapp. Jag stod på mig för jag har betalat in det som stod i avtalet. Men han fortsatte tilks jag lära sötta ned foten. Men han ör väl fortfarande sur. Lite rädd att möta honom på orten nör man sja handla. Nen jag har rätt för jag sjrev och frågade andra flyttfurmor angående avtal och sånt. De svarade att jag ska inte betala in en krona till. Det som står i avtalet ska gälla inget annat.

Jag fick även mail från brixo när jag slutade betala och släppte allt till kfm. De hotade om anmälan om bedrägeri och att de skulle uppsöka mig på arbetsplatsen. Skrev tbx att jag skulle då anmäla dom för ofredande och anmälan till finansinspektionen. Fick då svar .. oj.. du måste fått fel mail... riktiga idioter!! De var de enda av 40 fordringsägare som motsatte sig min skuldsanering. Fick det ändå
OMG! Är de helt jävla sjuka i huvet! Besöka dig på arbetsplatsen?? Hur vågar de skriva så? Jag bestämt mig för att sätta hårt mot hårt tack vare peppning och goda råd från@nystart! De får inte komma undan med sitt kriminella och aggressiva beteende.

Får man fråga hur höga dina skulder var när du fick skuldsanering och hur mycket var lånet från brixo?

30000 kr till brixo och ca 1,2 mille i skuld ... deras invändning mot skuldsaneringen var att jag hade uppgett felaktiga uppgifter vid låneansökan. Svarade att jag gjort så bra jag kunde och hade försökt göra rätt men svårt i ett ekonomiskt kaos. Kfm godkände det och beviljade skuldsanering

30000 kr till brixo och ca 1,2 mille i skuld ... deras invändning mot skuldsaneringen var att jag hade uppgett felaktiga uppgifter vid låneansökan. Svarade att jag gjort så bra jag kunde och hade försökt göra rätt men svårt i ett ekonomiskt kaos. Kfm godkände det och beviljade skuldsanering

Får man fråga hur gamla dina skulder var när Du sökte skuldsanering och hade du någon missbruks problematik innan?
Hur länge hade du löneutmätning...om Du hade det, vill säga? :)

Både gamla och flera relativt nya. Några var några år gamla och flera bara nått år gamla. Har aldrig haft några missbruks problematik. Hade löneutmätning ca ett år max.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp