- Meddelanden
- 10 142
- Mottagna reaktioner
- 6 672
- Poäng
- 4 477
Nej det skickade mig till min resa hos kfm.Ja det är jag inte förvånad över tyvärr..
Nej det skickade mig till min resa hos kfm.Ja det är jag inte förvånad över tyvärr..
Det verkar väldigt konstigt och oseriöst.Jag försöker få grepp om bfm det jag vet är att de kör "tomma hot" tills man ligger efter tre då får man uppsägningsbrev och betalar man hela summa senast det datum de skriver där i så går allt tillbaka till vanligt.
Fråga 1. Kan man låta det gå till uppsägningsbrev fler än 1 gång med kort mellanrum (har nån gjort det och betalat ikapp)
Fråga 2. Om mam inte betalar då har nån hamnat hos fogden direkt eller hamnar ni hos externt inkasso och i så fall vilket.
Jag har nu två ggr låtit bli att betala 3 fakturor på 3 av 4 bmf företag de ringer och mailar som galna. Men nu har jag fått uppsägningsbrev igen och betalar jag den summan så går lånen tillbaka till det vanliga. Så om jag låt säga inte betalar i Jan feb och mars får jag till slutet på april att betala i kapp mig. Vad som händer om jag inte betalar ikapp vet jag inte (ännu i alla fall)Det verkar väldigt konstigt och oseriöst.
Jag har missat en betalning på min holmbank skuld. Fick inkassokrav från deras egna inkasso på BMF? Någon som vet hur processen går till? Om jag inte betalar inom 10 dagar? Skickar de direkt till kronofogden?
Tack för ditt svarJag har nu två ggr låtit bli att betala 3 fakturor på 3 av 4 bmf företag de ringer och mailar som galna. Men nu har jag fått uppsägningsbrev igen och betalar jag den summan så går lånen tillbaka till det vanliga. Så om jag låt säga inte betalar i Jan feb och mars får jag till slutet på april att betala i kapp mig. Vad som händer om jag inte betalar ikapp vet jag inte (ännu i alla fall)
De säger på kundtjänst att om jag inte betalar skulden som ligger efter ca 14 dagar så sägs lånet upp och skickas till kronofogden. Den fakturan har gått till deras egna inkasso för ca 1 vecka sedan. De verkar väldigt oseriösa!Jag har nu två ggr låtit bli att betala 3 fakturor på 3 av 4 bmf företag de ringer och mailar som galna. Men nu har jag fått uppsägningsbrev igen och betalar jag den summan så går lånen tillbaka till det vanliga. Så om jag låt säga inte betalar i Jan feb och mars får jag till slutet på april att betala i kapp mig. Vad som händer om jag inte betalar ikapp vet jag inte (ännu i alla fall)
Ja jag kan ju inte garantera det jag säger men så har det gått för mig. Men jag delar din åsikt om deras oserriöshet.De säger på kundtjänst att om jag inte betalar skulden som ligger efter ca 14 dagar så sägs lånet upp och skickas till kronofogden. Den fakturan har gått till deras egna inkasso för ca 1 vecka sedan. De verkar väldigt oseriösa!