Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Brixo förseningavgift

Tjena. Va med on det sjukaste presic.. jag har ett lån på Brixo som skulle dras igår. Jag missade helt enkelt att föra över pengar så att dom kunde dra pengar. Jag ringde nyss till dom och berätta att jag nu fört över pengar så att dom kan dra. Ja inga problem sa dom, vi drar dom igen inatt. Och på nästa faktura så lägga det då på 195kr i förseningsavgift och 60kr i påminelseavgift. Jag tycker detta var riktigt sjukt. Jag respekterar att man tar ut en avgift men detta handlar om 24h sen betalning.. Vilka maffiametoder dessa kör med.

Förseningsavgifter är olagligt att ta ut mot privatpersoner. Påminnelseavgiften däremot får dom ta ut.

Ring och säg att du vill ha tillbaka dina 195 kr om dom inte går med på det så stäm dom i rätten visserligen lite dyrare än 195 kr men det är principen!

Förseningsavgifter är olagligt att ta ut mot privatpersoner. Påminnelseavgiften däremot får dom ta ut.

Ring och säg att du vill ha tillbaka dina 195 kr om dom inte går med på det så stäm dom i rätten visserligen lite dyrare än 195 kr men det är principen!
Påminnelseavgifter får man ta, det stämmer.

Men det är riktigt jävla illa att ta ut förseningsavgift för en betalning som är 24 timmar sen.
Har aldrig varit med om något liknande. Hade reagerat som trådskapare. Hade dessutom betalat allt på fakturan utom 255kr sen när betalningen landat ringt dom och frågar vad dom sysslar med.

Tjena. Va med on det sjukaste presic.. jag har ett lån på Brixo som skulle dras igår. Jag missade helt enkelt att föra över pengar så att dom kunde dra pengar. Jag ringde nyss till dom och berätta att jag nu fört över pengar så att dom kan dra. Ja inga problem sa dom, vi drar dom igen inatt. Och på nästa faktura så lägga det då på 195kr i förseningsavgift och 60kr i påminelseavgift. Jag tycker detta var riktigt sjukt. Jag respekterar att man tar ut en avgift men detta handlar om 24h sen betalning.. Vilka maffiametoder dessa kör med.
Exakt detta hände mig med.

Enda skillnaden var att jag betalade via bankgiro igår på eftermiddag (26e var förfallodatum), och idag ser jag att dem lagt på förseningsavgift.
Jag ringde självklart och bad om att ta bort den avgiften, men dem vägrade.

Exakt detta hände mig med.

Enda skillnaden var att jag betalade via bankgiro igår på eftermiddag (26e var förfallodatum), och idag ser jag att dem lagt på förseningsavgift.
Jag ringde självklart och bad om att ta bort den avgiften, men dem vägrade.
Om dom vägrar ta bort förseningsavgift, hota med att ta det vidare. Då tar dom bort den direkt.

Ska lösa in hela lånet istället… Jag tänker inte låta dessa svin tjäna pengar på mig mer..

Ska lösa in hela lånet istället… Jag tänker inte låta dessa svin tjäna pengar på mig mer..
Oavsett kräv tillbaka avgiften eller betala hela förutom 195 kr sen bestrid när du får påminnelse! Det här är en ren principsak och det irriterar mig lite att du låter dom komma undan med rena olagligheter.

Ska ta mig fan ta ett litet lån från dom bara för att göra så själv.

Oavsett kräv tillbaka avgiften eller betala hela förutom 195 kr sen bestrid när du får påminnelse! Det här är en ren principsak och det irriterar mig lite att du låter dom komma undan med rena olagligheter.

Ska ta mig fan ta ett litet lån från dom bara för att göra så själv.
Jag har inte kunskaperna om hur man går vidare. Jag anmäler dom gärna. Enligt dom så får man tu ut förseningsavgift

Jag har inte kunskaperna om hur man går vidare. Jag anmäler dom gärna. Enligt dom så får man tu ut förseningsavgift
Öppna ett ärende/twist mot dom hos ARN är min gissning. Kan man göra på ARN.se digitalt.

Om man läser deras villkor står det att de tar påminnelseavgift, och även att de när som helst kan införa andra avgifter.

Lite undanskymt finns priset, 195kr.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp