Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Bristningsgränsen nådd, måste berätta allt.

Det är helt sjukt alltså.

Vi har 500.000 skuldsatta i landet som inte kan flytta till varken bostadsrätt eller hyresrätt och ingen vill engagera sig i frågan.

Var har du fått siffran från?

Var har du fått siffran från?

Ifrån Kronofogden, har du någon annan uppgift?

"Omkring 420 000 personer har aktiva skulder hos Kronofogden. En period av negativa ekonomiska händelser kan ses som en del av förklaringen till det höga antalet skuldsatta, enligt Vuleta."

Detta är inte orimligt att anta att siffran fortsätter att öka vilket den gjort ett tag och att vi nu när på 450.000-460.000.

Ifrån Kronofogden, har du någon annan uppgift?

"Omkring 420 000 personer har aktiva skulder hos Kronofogden. En period av negativa ekonomiska händelser kan ses som en del av förklaringen till det höga antalet skuldsatta, enligt Vuleta."
Okej, 420000 hos kronfogden och då är det 500000 som inte kan flytta till hyresrätt eller bostadsrätt?

Kanske hyresrätt men bostadsrätt är nog uteslutet. Och då är den siffran nog mer än 500 000.

Kanske hyresrätt men bostadsrätt är nog uteslutet. Och då är den siffran nog mer än 500 000.
Det kanske är försvårande att ha skulder hos kfm när det ska ska bytas bostad eller så.
Men det är absolut inte någon automatisk koppling. De absoluta flertalet av de jag avhyst har ordnat ny bostad. Det är kanske en handfull som jag vet inte har löst det.

En del fixar bostad trots att dom gång på gång vräks.

Det kanske är försvårande att ha skulder hos kfm när det ska ska bytas bostad eller så.
Men det är absolut inte någon automatisk koppling. De absoluta flertalet av de jag avhyst har ordnat ny bostad. Det är kanske en handfull som jag vet inte har löst det.

En del fixar bostad trots att dom gång på gång vräks.
Andra, tredje eller fjärde hand?

I'm in the same seat and I did the same thing with my salary last month. I gambled it all away to zero on crypto. I was ashamed do death and decided I'm never touching crypto again. Now I'm done with crypto forever but it's already too late. This months salary went entirely into paying previous month's bills, I have just a little left for me to live with. This month's bills are unpaid, and I have no idea what to do. I have a pretty good salary and my total debt is not extreme. I'm one good consolidation loan away from fixing everything, but the thing is nobody wants to cooperate and nobody wants to grant such loan. Tried reaching out to my creditors seeking for some help or some temporary reduced payment plan, none of them wants to help although I'm showing pure intetions that I want to keep paying and I just need a little help. I wish I can see their faces when they realize there's nothing to garnish because I gave up on my life in Sweden as well...

Hej,
Vill bara skriva av mig och få lite stöttning och kanske höra från andra som vart i samma situation.

Är som så många andra spelberoende och varit i många år, lyckats hålla upp ibland och komma på rätt spår men alltid ramlat tillbaka igen. Vid varje tillfälle man ramlat dit så har det adderats något nytt litet lån, har klarat mig i några år pga bra lön/utdelningar mm men nu är bristningsgränsen nådd och lånen äter upp hela lönen varje månad.

Sovit ca 1 timme inatt då jag va uppe och spelade bort hela lönen under natten…

Till det jobbigaste med detta, min sambo visste när vi träffades för fyra år sedan att jag hade spelproblem och hon hjälpte mig lite och när jag sålde min bil så sa jag att nu är jag typ skuldfri (det fanns såklart fler lån). Hon sa i den vevan ”Spelar du igen nu och sätter dig i skiten då kommer jag lämna dig”. Har på något sjukt sätt lyckats hålla fasaden i snart fyra år medans jag mått sjukt dåligt att jag inte berättat något och haft någon idiotisk tro på att jag kommer lösa detta sen är allt lugnt.

Sitter på jobbet nu med så sjukt blandade känslor, jag är livrädd hur min sambo kommer reagera när jag berättar sen, jag är typ lättad att det gått till den punkten att jag inte kan dölja det längre för det är fan ett heltidsjobb och det dränerar en.

Just nu vill jag bara åka hem och sänka en flaska whiskey för att slippa vara i mitt huvud för en stund.

Sorry för långt inlägg men behövde bara skriva av mig lite och har fått mycket hjälp genom att läsa andras historier här!

Ta hand om er och kämpa på!
Hej! Va tråkigt att du hamnade i denna situation. Jag går igenom allt detta just nu med. Sambon hjälpte ut mig ekonomisk 2 gånger förrut när jag spelade och sa till mig att tredje gången lämnar han mig. Jag då trodde självklart att klarar ha koll på min beroende själv och spärrade mig på alla spelsidor MEN började istället spendera pengar på massa annat skit. Så har nu 1milj skuld. Två månader sedan bestämde att kommer ersänna allt och tog kontakt med skuldrådgivare samt spelberoende centrum på kommunen och berättade till honom allt. Det var det svåraste jag gjord men samtidigt kändes det mycket lättare att sanningen var ute. Nu så flyttade jag ut men vi umgås varje dag som familj fast utan 'romantiska' delar utan hittar mest på saker med barnen osv. Han säger att inte litar på mig mer och vet ej om nånsin kommer göra det. Det gör riktigt ont att man förstörde sin familj, men samtidigt så känner jag mer lugnet nu när jag har tagit allt ansvar över min ekonomi själv och har lagt alla kort på brodet framför alla nära och kära. Så mitt råd är betta sanningen, vänta inte. Det kommer inte bli lättare. Kommer vara jobbigt, MEN man mår så mycket bättre när man ersänt allt än att gå runt med klump i mage varje sekund av sitt liv. ❤️ LYCKA till med allt

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp