Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Brevlådan- Måndag till fredag..

Ja håller med om svea inkasso dom skickar ju brev så man inte behöver ha toapapper hemma hi hi
Inget miljötänkande där inte

Blått färgat papper har dom råd med också :)

Är det dyrare med blått..
icon7.gif

tänk om alla skulle mejla dom att " tänk på miljön"
undrar hur många mejl det skulle bli?
icon7.gif

Självkart jag återkommer när jag fått mina PUL utdrag så får vi se om det finns några sakfel.

Den här tråden är för övrigt stor humor mitt i eländet :) Fick mig många goda skratt. Skrattar givetvis inte åt skulderna och jag är i samma sits som alla som har det illa här så det vore märkligt. Men beteendet folk beskriver känner man dels igen till viss del och det är väldigt stor humor att tänka på även om det är hemskt.

Läs tråden neutralt om ni kan och få er ett skratt... :)

Jag håller lite med faktiskt ;-). Tänk att jag trodde då aldrig för några år sedan att jag en dag skulle få typ brevlådefobi, det är ju helt galet egentligen.

Någon nämnde i tråden lagring av post. Vad innebär det, om man är flera på en adress och bara vill lagra sin 'egen' post någon vecka i taget, går det? Skulle ju lindra brevlådeångesten något...

Någon nämnde i tråden lagring av post. Vad innebär det, om man är flera på en adress och bara vill lagra sin 'egen' post någon vecka i taget, går det? Skulle ju lindra brevlådeångesten något...
Sä här står det om lagring av post:
Gäller min beställning automatiskt alla i mitt hushåll?
Nej, bara de personer du namnger i din beställning.
Finns det någon post som inte omfattas av lagringen?
Post med ditt namn och adress på lagras. Följande försändelser lagras inte:
*Försändelser med uppgift "Får ej eftersändas" och liknande, returneras oftast till avsändaren
* Expresspaket. Finns inte mottagaren på angiven adress sänds försändelsen åter till avsändaren.
*Paket som körs ut. Finns inte mottagaren på angiven adress vid utkörning sänds paketet åter till avsändaren.
* Paket som hämtas på serviceställe. Om paketet aviseras via brev/avi lagras denna avi under 14 dagar. Paketet ligger kvar på servicestället lika lång tid och returneras sedan.
* Delgivningsförsändelser. Lagras inte utan återsändes till avsändaren direkt vid ankomstdagen.
* Morgontidningar. Lagras inte, du måste själv kontakta tidningen för att komma överens om hur tidningen ska hanteras.

Ja det går. Det är bara att anmäla till posten senast fem dagar innan det ska börja gälla. Dessvärre lagras inte delgivningar och brev från kfm utan dessa skickas ut ändå.

Ja det går. Det är bara att anmäla till posten senast fem dagar innan det ska börja gälla. Dessvärre lagras inte delgivningar och brev från kfm utan dessa skickas ut ändå.

Sluta säga fel saker.

Gå till posten eller anmäl lagring med bankid då tar det 2 dagar

All post lagras även brev från kfm

Jag kan annars rekommendera att skicka posten till en annan address om man inte vill ha den hem. T ex post restante eller en box

Sorry om det där lät otrevligt. Var inte meningen.

Ett ytterligare tips är att adressändra separat hos alla inkassobolaget så skickas eventuella papper dit

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp