Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Brev från Gothia.

Hej.

Jag är inte hemma just nu, men hörde därifrån att jag fått brev från Gothia. Men jag har ingen skuld där sedan tidigare. Den jag hade betalade jag bort i början av året. Vad kan det då vara? Är det något årsbesked dom skickar ut? Brukar man få det av dom?

Vad annars? Att dom köpt upp någon skuld?

Hej.

Jag är inte hemma just nu, men hörde därifrån att jag fått brev från Gothia. Men jag har ingen skuld där sedan tidigare. Den jag hade betalade jag bort i början av året. Vad kan det då vara? Är det något årsbesked dom skickar ut? Brukar man få det av dom?

Årsbesked verkar lite tidigt men har du någon skuld som du släppt till inkasso?

Kan vara att Gothia köpt upp en gammal skuld.

Hej.

Hej Kryss kan det vara Seqr från Paybybill?

De kan ha sålt fordran eller årsbesked även om det verkar lite tidigt.

Det var mitt gamla Vivus-lån som Gothia tydligen köpt upp. Blev lite förvånad att det var just Vivus, har aldrig hört att dom har haft med Gothia att göra tidigare?

Det lär ju inte göra någon större skillnad för mig förrän betalning kan ske. Lånet är redan hos kronofogden. Men när jag kan betala, är det bättre eller sämre att det hamnat hos Gothia?

Gothia tycker jag är absolut bäst av alla! Dels har jag alltid fått bestämma belopp själv, och de har gett mig betalningsfria månader vid flera tillfällen då det varit extra svårt vissa månader. Väldigt hjälpsamma :)

Kanske Gothia har hand om inkassot för Vivus nu då eller?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp