Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Bredband med bet. anmärkningar

Någon som har tips på hur man kan förhandla fram avtal med bredband på bästa sätt med bet. anmärkning? Nu när jag är skuldfri tänkte jag äntligen fixa bredband till hemmet istället för att köra obegränsad data med Tele2 och internetdelning.

Har två alternativ till fast bredband: Telenor och ComHem.

Jag var i kontakt med Telenor via telefon och hörde mig för. Dom ville inte acceptera en förskottsbetalning på ett år överhuvudtaget. Däremot en borgenär (någon står på bredbandet och jag får räkningarna), vilket jag kanske kan lösa men ohållbart i längden. Betalar gärna en klumpsumma direkt och står 100% på bredbandet.

ComHem är svåra att nå nu i dessa tider med nedsläckning av analoga nätet. Men dom och Tele2 är ju samma numera så man kanske kan förhandla fram ett år där i förskott. Någon som har erfarenheter?

Sista alternativet är ju att skaffa mobilt bredband från Tele2.

Jag har Penny och skuldsanering. Det är ju via Com Hems nät vad jag vet så det borde funka för dig med kan man tycka, :)

Borgensman. Inte borgenär

Jag tog bara för någon vecka sedan ett abonnemang hos Com hem på tv kanaler. De tog en bisnode på mig. Tror inte de accepterar bet.anm.

Jag har Penny och skuldsanering. Det är ju via Com Hems nät vad jag vet så det borde funka för dig med kan man tycka, :)

Tack! Jag kollade upp dom. Mycket riktigt så fungerar dom på min adress. Tydligen Tele2 som äger Penny som i sin tur ingår i samma koncern som ComHem. Erbjudande också med 500Mbit för 199kr i månaden i 6 månader. Ingen bindningstid och dessutom en låg startavgift på 299:-. Ingen kreditkontroll görs heller då man förbetalar med kort varje månad istället.

Borgensman. Inte borgenär

Sorry, var lite stressad när jag skrev inlägget. :D

Fungerar ej hos mig då vi inte i implementerat Open Universe hos hyresvärden.

Jag tog bara för någon vecka sedan ett abonnemang hos Com hem på tv kanaler. De tog en bisnode på mig. Tror inte de accepterar bet.anm.

ComHem svarade faktiskt igår. Dom kunde erbjuda något som heter "Bredband Direkt", där man betalar en väääldigt hög startavgift för att sedan kunna betala av månadskostnaden.

Summa summarum:

Kommer landa i Penny med största sannolikhet. Dom kan erbjuda väldigt bra bredband till väldigt låga priser.

Jag har ingen betalningsanmärkning men undrar om någon vet hur Tele 2 ser på om man har dålig Bisnode ? Typ en 1:a eller 2:a ? Jag har uppfattar det som att de tar den upplysningen ? Gäller Bredband . Någon som har erfarenhet av detta ?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp