Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Bra kreditvärde men nekad på allt

Känns liksom svårt.
Jag vill ju kunna ta ett telefonabonnemang eller liknade och har ju "rehabiliterat" mig på fem år utan att kunna ingå några som helst avtal. Men om alla spar det någonstans internt så är man ju alltså körd överallt för att man någon gång varit hos kronofogden eller haft skuldsanering?

Jag menar inte att man ska ha rätt till allt detta, jag skulle bara vilja ha en förklaring.
Men företaget som tar upplysningen kan inte svara mer än generellt och hänvisar till Kreditupplysningsföretaget. Och hos dem är jag grön.

Så hur kan man få ett svar?
Någon som varit med om liknande?

Känns liksom svårt.
Jag vill ju kunna ta ett telefonabonnemang eller liknade och har ju "rehabiliterat" mig på fem år utan att kunna ingå några som helst avtal. Men om alla spar det någonstans internt så är man ju alltså körd överallt för att man någon gång varit hos kronofogden eller haft skuldsanering?

Jag menar inte att man ska ha rätt till allt detta, jag skulle bara vilja ha en förklaring.
Men företaget som tar upplysningen kan inte svara mer än generellt och hänvisar till Kreditupplysningsföretaget. Och hos dem är jag grön.

Så hur kan man få ett svar?
Någon som varit med om liknande?
Ja, Jag kan fortfarande inte använda swedbank pay eller apotekets kredit/avbetalning. Och mina skulder är betalda sedan 2014....
Kan tillägga att jag aldrig hade skuldsanering.

Senast ändrad:
Ja, Jag kan fortfarande inte använda swedbank pay eller apotekets kredit/avbetalning. Och mina skulder är betalda sedan 2014....
Ja det känns lite hårt. Försökt byta elbolag men det gick inte.

Jag fattar att man ses som ekonomiskt inkompetent vid en skuldsanering, och att man "får skylla sig själv"....men......
Jag har ju lärt mig saker och levt på samhällets allra yttersta gräns ekonomiskt under mer en fem år.

Hur länge "sparas" denna dåliga kreditvärdighet hos företag (som inte ens var med i saneringen) ?

Trist men du kanske helt enkelt får vänta tills du inte är sjukskriven längre?

Vilket datum avslutades till sanering? Om du haft skuld hos dem du ansökt hos kanske de inte ser det som avslutad förrän den årliga och sista utbetalningen har gjorts till borgenärerna. Bara en tanke.

Ja det känns lite hårt. Försökt byta elbolag men det gick inte.

Jag fattar att man ses som ekonomiskt inkompetent vid en skuldsanering, och att man "får skylla sig själv"....men......
Jag har ju lärt mig saker och levt på samhällets allra yttersta gräns ekonomiskt under mer en fem år.

Hur länge "sparas" denna dåliga kreditvärdighet hos företag (som inte ens var med i saneringen) ?
Om du haft skulder till dem och varit med i saneringen så har du säkert en spärr (vilket inte är konstigt) den kan säkert vara på livstid på vissa aktörer med

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp