Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Botten är nådd..

Jag har precis själv fått beslut om löneutmätning dessvärre. Enligt mitt lönekontor, så är det bara ett fåtal på just lönekontoret som får vetskap om detta... Bara ett fåtal som har tillgång till systemet där lönen körs via.
Mina chefer skall därmed ej få vetskap om det, men nu arbetar ja på ett rätt stort företag... Skulle det likväl komma ut, så kommer de bli ett jäkla liv från denna quinna, för enligt mig, finns det absolut ingen anledning att den info ska nå mina chefer - absolut inte !
Endast löneavdelningen och där bara den person som sköter min avdelnings löner fick reda på detta mig veterligen.

Hej!
Jag är helt ny här. Men känner igen mig så i vad alla skriver här om skulder som växer. Jag sitter just nu i den sitsen, har nog sms lån hos alla som de går att ha sms lån hos. Har ett blancolån. Känner att det inte går runt längre. Sover dåligt, känns som om jag åldrats i förtid, är 33 år men känner mig som 63, dåligt tålamod med mina barn, med min sambo. Känns som om jag närsomhelst ” går in i väggen” jag ser ingen annan lösning än att släppa allt, läser om många som känt de som en befrielse, jag känner än så länge enbart skam, hur jag satt mig i denna sits är otänkbart, ansvarslöst, hemskt!!!
Hursomhelst, en fråga, jag jobbar som chef, inte ”största” chefen men en chef. Vi har ett lönekontor som sköter löner, alltså min närmaste chef sköter inte att betala ut löner. Tror ni att kronofogden kommer meddela henne när jag hamnar där?
Hemskt luddigt inlägg, ville nog få ur mig de mesta för att jag inte har någon annan att prata med detta om ( förutom min sambo, som alltid är så lugn och säger att allt löser sig)

På de flesta ställen nej, det tror jag inte. Men har du tex ett större ekonomiansvar kommer nog de som har överansvar att få veta.

Jag har precis själv fått beslut om löneutmätning dessvärre. Enligt mitt lönekontor, så är det bara ett fåtal på just lönekontoret som får vetskap om detta... Bara ett fåtal som har tillgång till systemet där lönen körs via.
Mina chefer skall därmed ej få vetskap om det, men nu arbetar ja på ett rätt stort företag... Skulle det likväl komma ut, så kommer de bli ett jäkla liv från denna quinna, för enligt mig, finns det absolut ingen anledning att den info ska nå mina chefer - absolut inte !
Ååh vad glad jag blir för din skull Kimsan! Det var din största skräck och det ordnade sig trots allt! Dock är jag stum över hur mycket de kommer dra från din lön varje månad! Storkram:)

Jag jobbar också inom ett väldigt stort företag, huvudkontoret i en annan stadsdel osv.
Jag som chef kontrollerar allas löner innan det skickas till lönekontoret ( utom min egen), och på den ser man ju inget om avdrag på någon, bara själva månadslönen.
Är så otroligt Nervös att det ska komma fram.

På de flesta ställen nej, det tror jag inte. Men har du tex ett större ekonomiansvar kommer nog de som har överansvar att få veta.

Jag har inget ekonomiansvar, enbart min chef. Jag ser över scheman, bemanning, ser till så lönerna stämmer.

När man inser att botten är nådd först då kan man ta emot hjälp och få hjälp. Jag har skuld på ca 1,2 miljoner pågrubnd av spelberoende som började år 2015 och 8 månader senare satt jag med min miljon skuld. Helt sjukt men sant. Fick låta allt gå till Kronofogden. Fick skuldsanering beviljat men tyvärr återfall gång på gång. Så efter att misskött betalning för skuldsanering och till slut självmordsförsök. Efter det så insåg jag hur allvarligt mitt problem varit. Fått göra en omprövning ansökan av min skuldsanering och vet inte om jag får behålla den eller inte. Bara goda erfarenheter av kontakter med KFM. De vill verkligen hjälpa oss som hamnat i skuldfällan och är inte dömande på något vis. Hur orkar man? Min erfarenhet är att det blir en lättnad och får du skuldsanering så är det fem tuffa år men sedan kan du få ett bra liv. Så ge inte upp för det finns hjälp att få.

jag undrar hur det gick för dig sen igen, fick du skuldsanering igen? hur sökte du skuldsanering alltså såklart vet jag hur man söker men skrev du något personligt brev? Hade du vissa intyg osv med i ansökan hade du hjälp av rådgivare eller liknande?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp