Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Botten är nådd, tacksam för råd

Man får inte missbrukad kredit för alla lån man släpper till inkasso. Credify och Lumify ger inte något missbrukad kredit, eller de har inte gjort det hittills. Det är bara om de nu har gått över till UC som de kan göra det, men jag tror inte de har gjort.
Så det kommer inte hända någonting förutom att skulden hamnar hos inkasso. Oftast får man bättre avbetalningsplan hos Gothia, du behöver bara förhandla lite. Sen när din UC blir bättre så kan du ta samlingslån och betala av skulden.

Man får inte missbrukad kredit för alla lån man släpper till inkasso. Credify och Lumify ger inte något missbrukad kredit, eller de har inte gjort det hittills. Det är bara om de nu har gått över till UC som de kan göra det, men jag tror inte de har gjort.
Så det kommer inte hända någonting förutom att skulden hamnar hos inkasso. Oftast får man bättre avbetalningsplan hos Gothia, du behöver bara förhandla lite. Sen när din UC blir bättre så kan du ta samlingslån och betala av skulden.
Om dom är stenhårda och jag inte lyckas förhandla och få en bättre plan, hamnar jag hos kf då?...

Om dom är stenhårda och jag inte lyckas förhandla och få en bättre plan, hamnar jag hos kf då?...
Jag har släppt så många skulder till inkasso och alla inkassobolag har gått med på avbetalningsplan. Det finns dock vissa inkassobolag som dock inte ger bra avbetalningsplanen. Alectrum är den ända inkasso som inte gav orimliga avbetalningsplan för mig. Men det beror mycket på hur stor skulden är. Gothia kan man förhandla med. När jag släppte credifi och lumify (ca 30 000kr) förra året så ville de ha 4500 kr/månad men jag förhandlade ner till 3500 kr. Går säkert att förhandla bättre men jag va inte så bra på det. Jag gjorde det också via mejl och chatt, ringer man så är det ännu bättre. Men månadskostnaden hos de var iallafall mycket bättre än hos credify och lumify. Som någon sa tidigare går det också att förhandla om att betala en mindre summa i 6 månader för att sedan förhandla igen och kanske höja lite.
Men ja, betalar du inte till inkasso så skickar de till kronofongden.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp