Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Botten är nådd, tacksam för råd

Ångesten bara växer och växer...

Augusti 2022 var jag skuldfri och idag sitter jag på 387.000 i blanco, krediter och sms-lån.

På UC

Blanco
195k Norwegian - 2600/mån
74k Thorn - 1300/mån

Kredit
16k Ferratum - 680 /mån
30k Northmill - 850 /mån

Utanför
29k Credifi - 4700 /mån
22k Loanstep - 860 /mån
30k Vivus - 6700 /mån
5k smspengar - 500 /mån

Tot: 18.190 / mån

Inkomst ligger på runt 25k efter skatt
Inga utgifter att skära ner på bortsett från lån.

Jag går inte runt längre....

Spelfri sedan 2 månader tillbaka och har även sökt hjälp.
Har ett ärende för att kräva tillbaks pengar från ett spelbolag med hjälp av en advokat, ser ljust ut men vet inte hur lång processen är. Kanske får tillbaks 60k där efter advokatens avgifter...

Möjligt att jag får in 50k - 90k efter skatt till jul.

Kollat på att jämka men vet inte om det kommer hjälpa. Kommer betala 35k - 40k i ränta det här året, så det blir väl inte så mycket avdrag på skatt varje månad.

Har dåligt UC och får inget samlingslån. Tänker inte söka något mer förens nästa år när 2023 inkomsten är deklarerad och är nere på 1-3 FF.

Har sett folk prata om att släppa Credifi / Vivus till Gothia men jag vet ingenting om inkasso och vad konsekvenserna blir....

Tacksam för tips på hur man kan lösa detta helvete...

Beklagar din situation. Jag släppte själv Credifi och Lumify som hamnade hos Gothia. Från 14000:- i månaden på dessa fick jag istället 7000:- i månaden. MEN! Det dom sa till mig är att dom gör betalplaner för 6 månader i taget, sen får man ta en ny dialog. Dom kan göra på 12 månader under förutsättning att man betalar av hela skulden på den tiden. Så det finns en osäkerhet där, som är värd att beakta. Risken finns ju rent krasst också att dom inte skulle gå med på en avbetalningsplan alls, även om jag tror att det är ovanligt.

Beklagar din situation. Jag släppte själv Credifi och Lumify som hamnade hos Gothia. Från 14000:- i månaden på dessa fick jag istället 7000:- i månaden. MEN! Det dom sa till mig är att dom gör betalplaner för 6 månader i taget, sen får man ta en ny dialog. Dom kan göra på 12 månader under förutsättning att man betalar av hela skulden på den tiden. Så det finns en osäkerhet där, som är värd att beakta. Risken finns ju rent krasst också att dom inte skulle gå med på en avbetalningsplan alls, även om jag tror att det är ovanligt.
Tack för svaret

Hur går det till när man släpper? Syns skulden någonstans? Betalningsanmärkning?

Vill försöka överleva tills mars nästa år för att samla allt. Kommer vara skuldfri om 2-3 år om jag bara överlever det här

Att släppa innebär att sluta betala. Och om man inte betalar på sina lån, så kan man få det registrerat som ett prick i kreditregister som kallas "misskött kredit". Själva lånet, summan, syns ju som vanligt också. Det är när skulden gått till Kronofogden du kan få en betalningsanmärkning.

Att släppa innebär att sluta betala. Och om man inte betalar på sina lån, så kan man få det registrerat som ett prick i kreditregister som kallas "misskött kredit". Själva lånet, summan, syns ju som vanligt också. Det är när skulden gått till Kronofogden du kan få en betalningsanmärkning.

Om jag slutar betala credifi får jag alltså en prick som syns på UC och då blir det svårare att ta nya / samla lån i framtiden?

Kan inte svara på hur just dom gör i ditt fall. Fråga dom eller lusläs avtalet. Men det finns ett system där låneaktörer kan rapportera missbrukad/misskött kredit så det syns på UC. Och ja, det försvårar nog definitivt möjligheten till nya lån.

Kan inte svara på hur just dom gör i ditt fall. Fråga dom eller lusläs avtalet. Men det finns ett system där låneaktörer kan rapportera missbrukad/misskött kredit så det syns på UC. Och ja, det försvårar nog definitivt möjligheten till nya lån.
Om pricken "bara" syns i ett år så är nog det okej... tack för svaren Jessica

Problemet är inte din dumma, utan vilka lån du har. Kan du inte försöka överleva och satsa på samlingslån? Du kan få typ 3000 kr i månaden

Problemet är inte din dumma, utan vilka lån du har. Kan du inte försöka överleva och satsa på samlingslån? Du kan få typ 3000 kr i månaden
Kommer att ha runt 450k i deklarerad inkomst nästa år. Som sagt behöver "bara" överleva tills jag kan samla igen i Maj nästa år. Men vet inte hur det ska gå till

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp