Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Bostadsrätt med KF

Jag har löneutmötning idag. Bor i en bostadsrätt värderad till 1-1,1 miljon av mäklare. Har haft den ute till försäljning i början av året utan bud (verkligen 0 bud).
Bolån på ~900,000.

Om jag säljer bostaden själv genom mäklare behöver den säljas för 1 miljon för att gå +/-0 då jag har vinstskatt och mäklararvode att bekosta.
Säljs det på exekutiv auktion så blir det väl inga mäklarkostnader men min vinstksatt kvarstår. Så då är beloppet man behöver sälja för 950? Eller min vinstskatt räknas inte in?

Kommer lägga ut min bostad till försäljning igen för att mota olle i grind. Ligger den ute för 1 miljon med 0 bud så ser väl KFM det som en indikation på att skiten inte går att sälja idag. Jag vet det, jag försökte ju sälja i 1 års tid innan allt gick åt helvete haha
Bostaden undantas inte från utmätning på grund av beneficium.
En skuld som ännu inte finns har inte förmånsrätt framför dina borgenärers rätt till betalning.
Tveksamt övervärde i det lägre spannet, avgiften för värdering och försäljning (lös egendom 4 %) ska få betalt och efter det ska det återstå "ett försvarligt överskott".

Hej, hur blir det om man släpper allt men har en bostadsrätt? Ska man försöka

Lägga undan pengarna från vinster? Du menar begå oredlighet mot borgenär? Nej det är inget att rekommendera

Lägga undan pengarna från vinster? Du menar begå oredlighet mot borgenär? Nej det är inget att rekommendera.
Hallå, tänker bara på pengarna som handlar emellan. Bolån på 300,000kr ca och värderad till ca 550,000kr med pengar till mäklare och avgifter ca 200,000kr som man kommer få in. Undrar då vad man ska göra av dem om man då redan valt att släppa allt? Spara dem till kf kommer? Eller betala in dem till inkasso när man får det?

Hallå, tänker bara på pengarna som handlar emellan. Bolån på 300,000kr ca och värderad till ca 550,000kr med pengar till mäklare och avgifter ca 200,000kr som man kommer få in. Undrar då vad man ska göra av dem om man då redan valt att släppa allt? Spara dem till kf kommer? Eller betala in dem till inkasso när man får det?

Enklast är kanske att betala in till inkasso eller till kf, Kanske ta de med högst ränta

Bostaden undantas inte från utmätning på grund av beneficium.
En skuld som ännu inte finns har inte förmånsrätt framför dina borgenärers rätt till betalning.
Tveksamt övervärde i det lägre spannet, avgiften för värdering och försäljning (lös egendom 4 %) ska få betalt och efter det ska det återstå "ett försvarligt överskott".
Vart går gränsen för övervärde? är det 50,000? 4% är ju som mäklaren då typ, så då är vi igen uppe i minst 1 miljon för att 50,000 ska finnas kvar även om vinstskatt inte räknas in utan kommer hamna hos kfm vid ett senare tillfälle.

Vart går gränsen för övervärde? är det 50,000? 4% är ju som mäklaren då typ, så då är vi igen uppe i minst 1 miljon för att 50,000 ska finnas kvar även om vinstskatt inte räknas in utan kommer hamna hos kfm vid ett senare tillfälle.
Finns nog ingen gräns huggen i sten.
Om du har pågående löneutmätning där betydande belopp flyter in är 50K "mindre" än om man skulle ha en lägre inkomst där det inte är möjligt att besluta om löneutmätning.

Bör ju tillägga att det finns barn i bilden med.
Vet inte om det påverkar något med jag gissar att KFM inte kastar ut barn på backen?

Bör ju tillägga att det finns barn i bilden med.
Vet inte om det påverkar något med jag gissar att KFM inte kastar ut barn på backen?
Tak över huvudet är en kommunal angelägenhet, finns en exekutionstitel så ska Kronofogden verkställa.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp