Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Bostadsförmedlingen

Jag fick bostadserbjudande idag. Kommer att svara ja och svara på alla deras frågor. I nästa steg kommer de att ta kreditupplysning på mig. Där stor det att skuldsaneringen inledd 31/5. Jag fick beslut 8/11 (vet ej om det syns på uc redan).
enligt deras villkor behöver man hade haft skuldsaneringen i 6 månader. Från vilken datum gäller det, inledd eller beslut då?
Nån som kanske vet? Är så rädd att det kommer att bli nej.

Jag fick bostadserbjudande idag. Kommer att svara ja och svara på alla deras frågor. I nästa steg kommer de att ta kreditupplysning på mig. Där stor det att skuldsaneringen inledd 31/5. Jag fick beslut 8/11 (vet ej om det syns på uc redan).
enligt deras villkor behöver man hade haft skuldsaneringen i 6 månader. Från vilken datum gäller det, inledd eller beslut då?
På UC står beslutsdatumet tyvärr, ute i kanten står att din anmärkning försvinner 31/5 2028.

Det är nog hyresvärdens som avgör vad som gäller, de flesta vet nog inte skillnaden på inledande och beslut

Hade haft ganska mycket tur under hela året kan man säga, så hoppas att min tur vänder inte

När jag ställde frågan till Bostadsförmedlingen, fick jag svar:
”Vi utgår från det datum som skuldsaneringen är inlagd på din kreditupplysning.”

Skicka dom inledande skuldsaneringsbeslutet manuellt som komplettering via mail kanske? Om man inte sitter här på forumet så är det få som vet skillnad på inledande och beslutad som Lasse säger.

De ser det på kreditupplysning. Och den kommer de att ta iallafall. Kanske meningslös då? Funderar om jag skriver extra där jag svarar på alla frågor nåt eller bättre inte?!

De ser det på kreditupplysning. Och den kommer de att ta iallafall. Kanske meningslös då? Funderar om jag skriver extra där jag svarar på alla frågor nåt eller bättre inte?!
De har kommit med frågan idag efter upplysningen, hur länge hade jag haft ss och hur länge hade jag betalat utan uppehåll.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp