Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Bostadsbidrag under skuldsanering..

Hej!

Är halvvägs igenom min skuldsanering, kom på tanken för någon månad sedan att för skojs skulle kolla om jag kunde få bostadsbidrag, skickade in ansökan och fick beslut om 800kr/månad, sweet..

Det ska väl inte göra något för skuldsanering? Man får ju behålla löneökning osv, det är väl först om man tjänar 4-5000 mer netto per månad man kan börja tänka på omprövning vad jag har läst mig till, inkomstökning som inkomstökning eller har jag fel här? Bara så det inte blir knas :/

Skillnaden är väl inte stor nog. Det gäller att du lämnat korrekta inkomstuppgifter, annars får du åtetbetalningskrav från fkassan och då måste du betala det trots skuldsaneringen.

Och: korrekta inkomstuppgifter är som regel inte månadslönen x 12. Kan vara bra att tänka på.

Och: korrekta inkomstuppgifter är som regel inte månadslönen x 12. Kan vara bra att tänka på.

Tack för svar, jag har sökt med min taxerad inkomst 2018 och förväntar mig samma under 2020 så det bör bli korrekt tycker jag, har varit med om för många år sen att dom skulle ha pengar tillbaka

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp