Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Bostad/folkbokföring AKUT

Men om personen saknar bostad är det fortfarande olagligt skriva sig på t.e.x kyrkans adress?

Tänker det är en sak om jag faktiskt bor på Storgatan men skriver mig på Vasagatan. Då är man inte skriven där man bor. Men den här personen är ju hemlös. Eller kommer bli det när han flyttar från kompisens bostad.

Om man saknar en bostad eller är hemlös har man ju ingen stadigvarande bostad.

Men om personen saknar bostad är det fortfarande olagligt skriva sig på t.e.x kyrkans adress?

Tänker det är en sak om jag faktiskt bor på Storgatan men skriver mig på Vasagatan. Då är man inte skriven där man bor. Men den här personen är ju hemlös. Eller kommer bli det när han flyttar från kompisens bostad.

Om man saknar en bostad eller är hemlös har man ju ingen stadigvarande bostad.

Tack för alla svar!

Det är dock inte bra för mig att vara skriven på kommunen, jag känner till det alternativet men det är nästan sämre än att inte ha en folkbokföring för att det ser så himla dåligt ut helt enkelt. Kan/vill inte förklara bättre tyvärr, men försöker styra upp mitt liv som sagt och det kräver i vissa sammanhang att jag inte framstår som att jag helt tappat det.

Jag behöver helt enkelt hitta ett nytt boende, en faktisk bostad, väldigt snabbt och det kan vara vad som helst med en säng där jag kan skriva mig i minst ett par månader tills jag löst detta.

Tacksam för fler tips! Någon sa airbnb tex, ett bra och kreativt tips, men tillåter värden verkligen det?

Kolla marketplace eller lokala fb grupper, sök rum att hyra?

Ang vart man är skriven är de där en lustig sak.
Min kille är tex skriven i sin lägenhet.

För han sover där, efter sitt jobb. Då han jobbar natt och de funkar inge bra att han sover på dagarna här, vi blir förhindrade att göra de vi vill och han störs av oss.

Pratade med Skatteverket, som därav vill att han står skriven på lägenheten, då de säger att där man sover flest ggr är där man ska stå skriven.
Han sover där 4-5 dagar i veckan.

Så på papper är vi särbos. Vilket vi därför valt att vara tills källaren här är renoverad och vi har så han kan sova i den istället.
Vi har inte delad ekonomi. Enda vi delar är ev utlägg för mat, då vi såklart äter tillsammans rätt ofta.

Fk åh andra hand. När jag berättar samma sak för dem, att vi ej bor tillsammans. Anser att vi bor tillsammans. Åh vill inte ge mig bostadsbidrag, utan kräver bevis på att han bor där.
Trots hyresavtal, elräkningar,bankkontoutdragsv där de på ett halvår fanns ca 2 swish mellan oss. ändå nekar de, för att jag är öppen med att vi är tillsammans.
Skulle aldrig nämnt att jag har ett förhållande till dem.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp