Borgensman till hyresrätt - kredit påverkan?

Jag har själv skrivit på ett sådant papper och efter 2 år så avskrevs det automatiskt utan någon uppsägning.

Det finns säkert olika varianter, men eftersom jag arbetar som Fastighetsförvaltare så har jag goda erfarenheter av vad som vanligtvis gäller !

Av omtanke till dig TS så ha i bakhuvudet att om din bror missköter sina betalningar kan/kommer det att drabba dig, och kommer isåfall ligga till last när du ska ta bolån

Var inte så orolig över förfrågningar. Storbanker(bolån) kan se det positivt om du har ”fina” förfrågningar, vilket är ett tecken att du sonderar räntor och kollar bolånemarknaden hos antal aktörer. Är din Uc full av krediter, Lendo eller Advisa så kanske du ska avvakta.

Jag hade inte gått i borgen för din bror av egoistiska skäl. Om han inte betalar så blir du betalningsansvarig. Har du kalkylerat på det scenariot ?
Tyvärr så är pengar den största anledningen till att människor beter sig som idioter.

Jag hade inte gått i borgen för din bror av egoistiska skäl. Om han inte betalar så blir du betalningsansvarig. Har du kalkylerat på det scenariot ?
Tyvärr så är pengar den största anledningen till att människor beter sig som idioter.

Det är likväl inte så många som passerar nålsögat för att få gå i borgen gällande hyror då dom flesta seriösa fastighetsägare kräver sex gånger årshyran i årsinkomst av borgensman.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp