Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Borgenärsbrott vad menas?

Försökt läsa överallt men kan inte förstå alltså kan lånegivare anmäla mig för brott om jag inte klarar av att betala tillbaka pengarna? berätta gärna å skicka inga trådar via Google för jag fattar inget ändå.

De kan anmäla dig för brott om du har lämnat falska uppgifter när du sökte lån.
Annars är du safe.

De kan anmäla dig för brott om du har lämnat falska uppgifter när du sökte lån.
Annars är du safe.

Nja, det är bedrägeri eller liknande i så fall, det är ett annat kapitel i brottsbalken.
Borgenärsbrotten är när i de flesta fall man gör dumheter när man är på obestånd. Att tex skänka bort/skriva över egendom när man är på obestånd kan vara oredlighet mot borgenär
Kfm kan anmäla. Läst om några sådana, är lite oväntat hårda straff, fängelse som regel

Försökt läsa överallt men kan inte förstå alltså kan lånegivare anmäla mig för brott om jag inte klarar av att betala tillbaka pengarna? berätta gärna å skicka inga trådar via Google för jag fattar inget ändå.

Om du inte fattar det som står på Googles resultat så vete katten om du kommer att förstå vad folk skriver här :D?

Kort version i klartext då: Ge bort saker när du inte kan betala på lånen så hamnar man i tingsrätten och sedan hos kriminalvården.

Är det aktuellt först efter skulderna är hos KFM?

Är det aktuellt först efter skulderna är hos KFM?

"Den som, när han är på obestånd eller när påtaglig fara föreligger för att han skall komma på obestånd"

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp