Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Borgenär överklagar sanering, nu tingsrätten

125 kr/h - oacceptabelt för en 35-åring år 2023.
Är det så, på riktigt? Jag vet att det är väldigt dåligt betalt, men är det så illa alltså? Jobbar som sagt inom vården, har varken utbildning eller erfarenhet sen innan. Vet att lönen i vår kommun är väldigt dålig överlag inom detta område, men kanske borde försöka "tuffa" upp mig lite inför kommande lönesamtal? Om jag törs.

Hej allihopa.
Jag hoppas någon vänlig själ vill förbarma sig lite över mig och mina funderingar.

Jag har sedan jag var 18-19 haft skulder, idag är jag 35 och skulderna är uppe på 370.000:-. Hur och varför osv är en annan, och tråkig, historia.

Nu till sak. Jag har blivit beviljad en skuldsanering, både inledande och den efter (vad den nu heter). Så jag trodde det var klappat och klart, men häromdagen fick jag ett brev ifrån kfm att en person (gammal hyresvärd) överklagat denna sanering. Min skuld till honom är på 27.000:-.

Hur stor är risken att min skuldsanering upphävs nu? Jag är så otroligt rädd för detta.
Hur går det till? Vad gör/kollar tingsrätten?

Jag hade iom beslutet om sanering fått ett helt nytt liv. Det fanns hopp igen. Jag började skymta ett slut på denna väldigt långa och mörka tunnel.

Tack på förhand till er alla. Jag har vart här inne och läst då och då, och fått mycket hjälp utav er, trots att jag aldrig innan gjort något eget inlägg.

Den gamla hyresvärden har mest sannolikt missat att anmäla sin fordran vilket innebär att hans fordran inte omfattas av betalplanen, av den orsaken överklagade han skuldsaneringsbeslutet. I detta scenario återförvisas ärendet till Kronofogden för fortsatt handläggning (du hamnar på inledandestadiet igen) i väntan på nytt beslut.

Men eftersom du inte har skrivit hyresvärdens motivering till överklagandet så kan vi bara spekulera.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp