Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Borde inte all post egentligen värna om integritet?

Integritet? Finns inget annat land i världen där vem som helst kan googla fram folks adresser, civilstånd och inkomstuppgifter.
Du har rätt här kan man få fram vart nån bor på sekunden. Samt se hela persnr inkluderat 4 sista vilket i sig inte är en big deal men allt i princip går få fram om en person om man vill.

Inget land har det så inte ens grannländerna.

Ja, brottsregister är USA bra på att sprida, men i övrigt så försökt att få reda på var någon bor, betalar i skatt o s v, det är inte offentliga uppgifter. Sverige har blivit ett paradis för bedrägerier, det går att ta reda på det mesta helt anonymt som exempelvis att Asta 94 år bor ensam, exakt vilken dörr om hon bor i flerfamiljshus, och har en hund, vilken operatör hon har för sin mobil, bilinnehav, har engagemang i ett aktiebolag mm.
Tyvärr samma i många länder i Europa. I Spanien kan man till och med ockupera hus och få rätt till dem utan att betala en krona medans ägaren behöver betala allt

Tyvärr samma i många länder i Europa. I Spanien kan man till och med ockupera hus och få rätt till dem utan att betala en krona medans ägaren behöver betala allt
Vad har det med integritet att göra, handlar snarare om besittningsrätt.

På vår lilla ort skickades posten med taxi en period till byarna. Hen som körde taxin satt därefter hos olika personer och berättade om inkasso- och kronofogdebrev som vissa fick. Då började snacket och det spelar ingen roll att någon anser att det inte är skamligt att vara skyldig pengar utan känslan av skam och ångsest finns där plus att du även blir samtalsämnet i det lilla samhället.

Lånar tråden lite.

Har en brevbärare tystnadsplikt?

Eller får min brevbärare t.e.x. berätta för vem han vill att jag får massa brev ifrån KFM, eller om det skulle vara polisen osv?

Lånar tråden lite.

Har en brevbärare tystnadsplikt?

Eller får min brevbärare t.e.x. berätta för vem han vill att jag får massa brev ifrån KFM, eller om det skulle vara polisen osv?

Det finns även något som heter "brytande av posthemlighet" som kan ge upp till två års fängelse. Det är om du olovlgen öppnar andras post, undantaget dem som arbetar med obeställbara försändelser.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp