Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Borde det tas hänsyn till csnlån vid utmätning?

Jodå påminnelseavgiften är samma oavsett belopp, helt sjukt! :eek:

Det är väl rimligen samma jobb med att administrera påminnelsen oavsett storlek på den, så varför skulle det bli billigare för en liten räkning? Kronofogdens avgift är också samma oavsett om det är ett mål på 100 kr eller 10 000 kr.

Det är väl rimligen samma jobb med att administrera påminnelsen oavsett storlek på den, så varför skulle det bli billigare för en liten räkning? Kronofogdens avgift är också samma oavsett om det är ett mål på 100 kr eller 10 000 kr.
Jo men om du läst hela konversationen så är det ju en saftig påminnelseavgift på nån hundralapp... det var det det hela handlade om!

Har för mig att avgiften sattes högt för att motivera folk att betala i tid

Om man betalar 400kr i månaden till CSN så är påminelsen 450kr:D:D:D låter det relevant :rolleyes:

Svarade du på rätt inlägg nu?
Vet inte men hoppas budskapet gick fram ändå ;)
Tror dom flesta förstår vad jag menade haha.
Svarade Bramserud inlägg tror det var rätt och råkade det bli fel så gör det väl inte så mycket eller hur?

Senast ändrad:

Haha på tal om det så skickade Gothia inkasso 19 kronor x 4 till kfm i mitt fall.

Alltså nästan 4000 kronor för en skuld på 80 spänn. Kul folk det där.

Haha på tal om det så skickade Gothia inkasso 19 kronor x 4 till kfm i mitt fall.

Alltså nästan 4000 kronor för en skuld på 80 spänn. Kul folk det där.
Hade ju varit billigare att betala från början.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp