Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Bolåneräntor limit up

Läste på Expressen idag att vi har fått högre matpriser pga av inflationen, jag som trodde att höjda priser är det som är inflation. Hade vi inte haft höjda priser på bränsle, el, mat, räntor mm. så hade ju inflationen inte ens varit på allas läppar.

Läste på Expressen idag att vi har fått högre matpriser pga av inflationen, jag som trodde att höjda priser är det som är inflation. Hade vi inte haft höjda priser på bränsle, el, mat, räntor mm. så hade ju inflationen inte ens varit på allas läppar.

Är inte vad inflation är, rent krasst är den ökning av penningmängden.
Du får i din tur människor/företag som jagar samma tjänst/produkt.

Ökade priser är ett resultat av det. De flesta vet inte vad inflation är.

Är inte vad inflation är, rent krasst är den ökning av penningmängden.
Du får i din tur människor/företag som jagar samma tjänst/produkt.

Ökade priser är ett resultat av det. De flesta vet inte vad inflation är.
Inflation är väl när pengars värde minskar, alltså man får mindre för pengarna jämfört med tidigare.

Ja, men sker genom ökning av penningmängd. Blir såhär när staten spenderar pengar ohindrat. Inte första gången detta har hänt i historien.
Hade vi inte deflation runt 2014?

Hade vi inte deflation runt 2014?
I mått av KPI ja, i penningmängden nej.

KPI gjordes om vid 80-talet hur vi mäter inflation har varit fel länge, dock tydligt så gemene man ser det idag.
Du har fenomen som shrinkflation tidigare, digitaliseringen/globaliseringen vi sett senaste 10åren har varit den största deflationära som hänt, även varför du kunnat mäta KPI negativt 2014

Nedanför är money supply Sverige., usa är värre tryckt 40% av alla dollar senaste åren.
Du och jag skapar inte inflation, företagen skapar inte heller inflation, är staten som skapar inflation.

1663752815225.png

I mått av KPI ja, i penningmängden nej.

KPI gjordes om vid 80-talet hur vi mäter inflation har varit fel länge, dock tydligt så gemene man ser det idag.
Du har fenomen som shrinkflation tidigare, digitaliseringen/globaliseringen vi sett senaste 10åren har varit den största deflationära som hänt, även varför du kunnat mäta KPI negativt 2014

Nedanför är money supply Sverige., usa är värre tryckt 40% av alla dollar senaste åren.
Du och jag skapar inte inflation, företagen skapar inte heller inflation, är staten som skapar inflation.

Visa bilaga 2769
Tycker det är otroligt intressant med ekonomi och hur allt hänger ihop. Även om vissa saker ibland känns obegripliga tills man sätter sig in i vad olika begrepp innebär!

Nu har Handelsbanken höjt sin rörliga ränta på bolån, listräntan hamnar på 4,29. Ett års-räntan höjs till 4,44.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp