Värd 0 i inflations miljön, kommer se folk förlora hem till våren.Jo visst är det skakigt. Samtidigt när alla har fått sina bolån beviljade så har banken provat ansökan mot 6-7% ränta och där är vi inte.
Nu får Riksbanken kritik att de vaknat upp alldeles för sent och att de borde dragit i handbromsen tidigare.Värd 0 i inflations miljön, kommer se folk förlora hem till våren.
Ja, hade inte kunnat hindra inflationen ändå, sen på bollen är dom, men ingen av dessa ekonomer klagade heller när dom tryckte ökade penningmängden, vi har tryckt så mycket pengar senaste åren och globaliseringen är toppad förmodligen går den åt andra hållet nu dessutom.Nu får Riksbanken kritik att de vaknat upp alldeles för sent och att de borde dragit i handbromsen tidigare.
Inflationen kommer antagligen att stiga lite till.
Får hoppas på min omprövning annars är det nog rätt kört.Vi vet inte hur allt kommer utvecklas, det är det som skrämmer mig mest. Vi får hoppas att det inte blir nån vargvinter.
Dra ner på konsumtion sägs det att man ska göra, det går för de som köper lyxvaror, andra har så det räcker till mat på bordet och där finns det inte så mkt att dra ner på.
Kanske resor, nöjen, alkohol blir det att man drar ner på. Sluta röka så blir det nån tusenlapp över om man är storrökare. Andra kommer säga att rökning är det enda nöjet de har.
Vi får hoppas att den går igenom!Får hoppas på min omprövning annars är det nog rätt kört.
Är inte bara det som rör sig, SEK försvagas till och med idag, vi importerar inflation.Men klart i kombination med höga elpriser och dyrare mat att det blir kännbart.