Bolåneränta 1,26 på 1 år eller 1,35 på 2 år?H

Vad kommer du att hamna på för ränta när 1 år har gått om du väljer 1,26? Vad är bankens snittränta för rörligt lån?
Jag skulle tittat på det först.
Men spontant skulle jag ha valt 1,35 på 2 år med tanke på att räntorna är på väg upp. Vi har 1,69 bundet t o m augusti 2019.

Jag hade med valt alternativ två.
Lånefesten är slut och jag är tämligen övertygad om att räntorna på bostäder kommer passera 3-4% inom en väldigt snar framtid.

Jag skulle binda uppåt 5 år

Hade tagit 5-10 år. Räntorna kommer bara gå upp nu. Man vet inte hur läget ser ut om 1-2 år.

Det är vad jag föredrar iaf :)

Fanns inte med som alternativ :D:p
Tror i så fall att räntan på 5 år kommer bli en bit över 3%
Men det måste väl banken ändå erbjuda?
Sbab har 2.31 på 5 år. 2.75 på 7 år. 10 år blit över 3, närmare bestämt 3.24

Boräntor på 3% är inte det stora problemet. Om banken dubblar sin ränta från 1,5% - 3% Vad tror ni räntorna på konsumtionslån hamnar på? Där är den riktiga faran.
Jag säger sitt lugnt i båten, bind inte. Det kommer ingen dramatisk höjning inom överskådlig framtid.

Boräntor på 3% är inte det stora problemet. Om banken dubblar sin ränta från 1,5% - 3% Vad tror ni räntorna på konsumtionslån hamnar på? Där är den riktiga faran.
Jag säger sitt lugnt i båten, bind inte. Det kommer ingen dramatisk höjning inom överskådlig framtid.
dom följer väl ändå riksbankens reporänta, i alla fall redan tagna lån. mitt blanco lån på 3,07% blir 4,07% om riksbanken höjer räntan med 1%

dom följer väl ändå riksbankens reporänta, i alla fall redan tagna lån. mitt blanco lån på 3,07% blir 4,07% om riksbanken höjer räntan med 1%

Det är inte säkert. Bolån är hypotekslån och blancolån ligger i banken och de (banken) är fria(re) att sätta den ränta den vill där. Tror inte att vid boränta 3% att du har 4% på ditt blancolån, skulle du ha det är det bra.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp