Bolånelöfte, kollar banken upp andra synliga lån?

Hej,

Jag och min sambo tänkte söka lånelöfte i December.
Jag har idag två lån synliga på uc, runt 450 000. När novembers uppdatering sker så kommer jag ha runt 395 000.

Nu har dock läget förändrats och vi skulle vilja söka lånelöftet innan den uppdateringen i dec.

När man söker lånelöftet, kollar banken upp synliga lån direkt eller kan jag ange att jag redan betalt av det ena lånet? Alltså ange synliga 395 000 redan nu?

Brukar banken fråga var kontantinsatsen kommer från?

Tas en uc direkt vid lånelöfteansökan?

Banken frågar var kontantinsatsen kommer ifrån, ja. UC tas på dirren också.

Inte alltid faktiskt, jag fick inte den frågan.
Kan nämna att det troligen blir SBAB i detta fall.
Lite halvjobbigt att söka lånelöfte nu när uppdatering i december ser mycket bättre ut. Frågan är bara om dom gör någon koll på nuvarande synliga lån vi lånelöfteansökan eller om det enbart sker i den större i samband med bolåneansökan?

Är det så? Vilken bank?

Nordea.

Bankerna verkar ha lite olika rutiner. Samma sak nu när Nordea löste alla mina skulder. Det var 1 av 4 banker som frågade var pengarna kom ifrån (Marginalen tror jag) Santander och dom andra sket fullständigt i vilket.

Enligt lag är dom egentligen skyldiga att fråga var pengarna kommer ifrån, ändå 200.000 liksom per aktör. Men icke....

Nordea.

Bankerna verkar ha lite olika rutiner. Samma sak nu när Nordea löste alla mina skulder. Det var 1 av 4 banker som frågade var pengarna kom ifrån (Marginalen tror jag) Santander och dom andra sket fullständigt i vilket.

Enligt lag är dom egentligen skyldiga att fråga var pengarna kommer ifrån, ändå 200.000 liksom per aktör. Men icke....
Se där. Kompatibelt för becknare i orten!

Hahaha.

Swedbank ska vi nog inte ens snacka om. Dom är inblandade i massa fuffens konstant.

Nordea.

har du köpt bostad eller samlat lån hos Nordea?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp