Bolån under saneringen

Hej!
Finns det chans att få bolån när man har sanering? Finns det någon lösning om man bokar tid med egen bank? Vill inte skämma ut mig, tänkte fråga här först.

Om du får gissa fritt, du har fått möjligheten att stryka skulder och vill då dra på dig ett par nya miljoner i skulder?

Man betalar oavsett hyra för lägenheten så vad är skillnaden?

Allt är väll teoretiskt möjligt då det inte är direkt olagligt att låna ut till någon med skuldsanering.

Men det lär krävas något extremt utöver det vanliga eftersom det är den värsta anmärkningen, man har inte ens ett kreditbetyg: Typ en riktigt bra bank-kontakt och säkert 70-80% kontantinsats eller liknande innan någon ens skulle fundera på det. Men med miljoner på kontot har man nog inte skuldsanering

Senast ändrad:
Hej!
Finns det chans att få bolån när man har sanering? Finns det någon lösning om man bokar tid med egen bank? Vill inte skämma ut mig, tänkte fråga här först.

Jag hoppas verkligen att ingen bank tänker i de banorna.

& även om banken hade godkänt så finns väl risken att borgenärerna sätter sig på tvären :D

Ska inte vara dryg men det hoppas jag fan inte någon gör

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp