Bolån trots 12 förfrågningar på UC?

Hej,

har många förfrågningar på UC.
Inga betalningsanmärkningar eller sent betalda fakturor betalar alltid allt i tid.
Har Blancolån och krediter för ca 120 000.

har en bostad värd ca800 000 kr helt obelånad.
Hur tror ni mina chanser är för bostadslån på 200 000 för att samla krediter och Blanco och få billigare månadskostnad ? (Betalar idag ca 8-10 000 månad på detta)

vad Tror ni dem vanliga bankerna säger då jag har massor förfrågningar ?
Vad tror ni bluestep säger ?
(Vill ej ta Uc i onödan )
Men skulle verkligen behöva lösa krediter och lån och sänka mina kostnader

Hej,

har många förfrågningar på UC.
Inga betalningsanmärkningar eller sent betalda fakturor betalar alltid allt i tid.
Har Blancolån och krediter för ca 120 000.

har en bostad värd ca800 000 kr helt obelånad.
Hur tror ni mina chanser är för bostadslån på 200 000 för att samla krediter och Blanco och få billigare månadskostnad ? (Betalar idag ca 8-10 000 månad på detta)

vad Tror ni dem vanliga bankerna säger då jag har massor förfrågningar ?
Vad tror ni bluestep säger ?
(Vill ej ta Uc i onödan )
Men skulle verkligen behöva lösa krediter och lån och sänka mina kostnader
Vad har Du för övriga förutsättningar? Inkomst? Övriga utgifter? Bil på leasing?

Att belåna bostaden och lösa övriga lån och krediter är nog inget problem i sig, så länge övriga förutsättningar är OK.
Kollat med egna banken?

Vad har Du för övriga förutsättningar? Inkomst? Övriga utgifter? Bil på leasing?

Att belåna bostaden och lösa övriga lån och krediter är nog inget problem i sig, så länge övriga förutsättningar är OK.
Kollat med egna banken?
Förlåt jag måste såklart nämna mer förutsättningar.
Fått nyligen lite löneökning så 29 000 efter skatt .
ingen leasing av bil
Har i dagsläget 2 blancolån på totalt 70 har krediter utanför UC på ungefär samma summa.
Detta kostar mig idag runt 10 000 i månaden och jag går runt på detta men vill samla i ett bostadslån och få ner kostnader på lån till runt 2-4000 kr vilket borde vara möjligt med bostad som säkerhet tänker jag.

förutom många förfrågningar och krediter osv så har jag aldrig haft anmärkning eller varit sen med inbetalning.
men har låg UC score pga alla förfrågningar.

jag har inte vågat fråga min bank vill inte ta på mig UC i onödan om de är kört . För skulle i värsta fall kunna vänta 7-8 månader tills alla förfrågningar är borta och söka då och vara säker att jag får den men skulle helst inte vilja vänta .

När i tid är förfrågningar från?

Bäst vänta att ff går ut men om du inte kan det prata med din bank , de borde kunna hjälpa dig

När i tid är förfrågningar från?
Nån går ut i september men majoriteten är från mars - maj iår. Många förfrågningar då jag inte visste de påverkade mina chanser för framtida lån. Så tog många förfrågningar för att jämföra allt möjligt vilket såklart var idiotiskt .

Då skulle jag vänta till efter årsskiftet

Bäst vänta att ff går ut men om du inte kan det prata med din bank , de borde kunna hjälpa dig
Absolut, det är en möjlighet men har riktigt risiga krediter som jag verkligen vill släcka. Ferreatum , credifi, lumifi osv. Relativt små summor men ger mig så hög månadskostnad att jag inte har råd amortera ner dem snabbt. Därav detta bostadslån. Rensa allt och ha 200 i bostaden istället och blocka mig från snabblån. Bostaden står helt obelånad så måste vara smartaste valet av mig att lägga över allt dit ?
Kanske är ute och cyklar men hoppas inte det :)

Jag tycker att du resonerar helt rätt. Gå till din bank och säg att du har biancolån som du vill bli av med. Du har säkerhet i din bostad. Nämn inte lån som credifi, lumify och liknande ( de syns inte på Uc) utan säg bara biancolån. Hoppas de hjälper dig. Hade själv de äckliga lån som jag löste oxå med ett annat lån hos min bank (SEB). Har nu ränta där 6.90. .

Jag tycker att du resonerar helt rätt. Gå till din bank och säg att du har biancolån som du vill bli av med. Du har säkerhet i din bostad. Nämn inte lån som credifi, lumify och liknande ( de syns inte på Uc) utan säg bara biancolån. Hoppas de hjälper dig. Hade själv de äckliga lån som jag löste oxå med ett annat lån hos min bank (SEB). Har nu ränta där 6.90. .
Jag tänker att min bank kan juh se alla mina transtaktioner, så kanske bäst vara helt ärlig?
eller kollar dem inte sånt vid banklån ? De kanske bara kollar lägenhets register osv ? Kommer ha lägenheten enbart 20-25% belånad är tanken

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp