Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

"bolån" till släkting

Nej man kan inte dra 50k på min lön, de drar ca 8k, är inte välbetald men tjänar bra mkt mer nu än vad jag gjorde på mitt förra jobb,

De jag menar är att de står på kfms hemsida att utmätning av fast egendom är bland de sista de gör.. nu finns löneutmätning så borde de inte kunna fortgå med de?
Jag svarade precis på det. Läs svaret igen.

Jag menar att det låter lite som att du fått ta med kostnader i löneutmätning som inte du skulle få ta med.
Varför skulle jag inte få ta med de när de är ett bolån? Att man har turen att ha en anhörig som kan betala för att slippa banklån med ränta tillhör väl inte vanligheten men de är fortfarande det vi betalar av på huset,

Varför skulle jag inte få ta med de när de är ett bolån? Att man har turen att ha en anhörig som kan betala för att slippa banklån med ränta tillhör väl inte vanligheten men de är fortfarande det vi betalar av på huset,
Det ser väl inte helt ljust ut. Om dina borgenärer vill se en utmätning av er obelånade fastighet så är det nog det som kommer att ske. Om inte fastigheten är pant för lånet är det ju ett vanligt blancolån.
Hur stor är skulden? Hur mycket är fastigheten värd?

Skulden till kfm ligger på ca 400k, skulden till svärfar för huset ligger på ca 1,3 milj.
Vet ej exakt vad fastighet är värd men den köptes för 2 år sen för 1,6 milj

För att det inte är ett bolån utan blancolån

Skulden till kfm ligger på ca 400k, skulden till svärfar för huset ligger på ca 1,3 milj.

Det låter även om du inte gillar det som en ganska klockren utmätning

Varför inte ta ett bolån på 400 000 och lösa era skulder, då huset är obelånat?

Varför inte ta ett bolån på 400 000 och lösa era skulder, då huset är obelånat?
Det går att göra efter utmätning också men bankernas intresse brukar svalna lite när det finns anteckningar om utmätning

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp