Bolån till morsan som egenföretagare

Hej!

Hur ser chanserna ut för en medelålders person med eget företag att beviljas bolån på max 3 miljoner för bostadsrätt i Malmö? Jag har möjlighet att bli medlåntagare, men vill helst slippa ha bolån registrerat på mitt namn.

54-årig kvinna, ensamstående, enskildfirma med omsättning runt 700-800 tkr, taxerad förvärvsinkomst på 476 tkr, Inga andra lån eller krediter, 0,1 utmärkt betyg på UC.

Tanken är att ansöka om bolånelöfte på Lendo inom kort, och se hur mycket hon får låna, sen köpa en lägenhet, och sen ringa runt större bankerna och se om de vill ta över bolånet med bättre villkor. Kontantinsats är inga problem heller, upp till 600 tkr i kontantinsats.

Tack för tipsen!

Borde enligt mig inte vara några konstigheter om omsättningen och förvärvsinkomsten varit stadig senaste åren. Skulle rekommendera att hon vänder sig till sin egen bank.

Borde enligt mig inte vara några konstigheter om omsättningen och förvärvsinkomsten varit stadig senaste åren. Skulle rekommendera att hon vänder sig till sin egen bank.
Tack! Så det är bättre att hon bara går till sin egna bank än att jämföra på Lendo först? Hon har Swedbank.

Bolån på tre miljoner blir nog svårt, med en taxerad inkomst på ca 40 000 så landar sbabs kalkyl på mellan 2-2,2 mille som maxbelopp

Är väl inte ett jätteimponerande utbud av banker där
Bluestep
hypoteket
Landshypotek bank
marginalen
nordax
sbab
skandia
svea
ålandsbanken.
Tack moderatorn för tillägget! Trodde de hade alla banker med, åtminstone de större bankerna. Lite förvånande t.ex. Swedbank inte finns med. Känner du till bättre jämförelsetjänster än Lendo som kanske inkluderad Swedbank, seb, handels etc?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp