Bolån Swedbank betalningsanmärkning

Jag och min sambo ska ta över ett bolån från en släkting som hjälpte oss köpa bostad när våran ekonomiska situation va tuff för några är sedan.
Min sambo är skuldfri, inga anmärkningar
Jag har däremot 2 anmärkningar pga missbrukad kredit som försvinner 2026. Men i övrigt inga lån eller skulder.
Båda har fast jobb och bra inkomster
Hur tror ni chanserna ser ut hos Swedbank?

Swedbank är stenhårda. Minsta anmärkning så avslag vare sig trängselskatt på 10 kr eller nåt simpelt. Men har du bra kontakt med bankmannen så prata först.. Gör ej via hemsidan..

Swedbank är stenhårda. Minsta anmärkning så avslag vare sig trängselskatt på 10 kr eller nåt simpelt. Men har du bra kontakt med bankmannen så prata först.. Gör ej via hemsidan..

Tack för svar. vi har en bra kontakt på banken som vi ska ha möte med. Så får vi se. Tror tyvärr att du har rätt att dom är stenhårda. Men ändå värt att prova

Tack för svar. vi har en bra kontakt på banken som vi ska ha möte med. Så får vi se. Tror tyvärr att du har rätt att dom är stenhårda. Men ändå värt att prova
Det var inte ett blankt nej när jag ringde och Maila dom utan ett personligt möte ville dom ha så dom kunde kolla på återbetalnings förmågan så länge du inte hade en aktiv skuld hos kfm och kalkylblad gick ihop va det inga problem

Det var inte ett blankt nej när jag ringde och Maila dom utan ett personligt möte ville dom ha så dom kunde kolla på återbetalnings förmågan så länge du inte hade en aktiv skuld hos kfm och kalkylblad gick ihop va det inga problem
Men va bra! Så du blev beviljad trots anmärkning?

Swedbank har beviljat på folk med skulder hos kfm också.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp