Bolån medlåntagare och sanering

Jag kan inte riktigt de logiken i att absolut måste bygga ett hus under pågående skuldsanering för att få en boendekostnad på lika eller lite högre än innan. Då antar jag man räknat på nuvarande ränta också. De jag känner som byggt hus brukar inte kalkylen stämt helt och hållet för,och ingen har klarat sig undan billigare

Jag kan inte riktigt de logiken i att absolut måste bygga ett hus under pågående skuldsanering för att få en boendekostnad på lika eller lite högre än innan. Då antar jag man räknat på nuvarande ränta också. De jag känner som byggt hus brukar inte kalkylen stämt helt och hållet för,och ingen har klarat sig undan billigare
Riskerar man på något sätt hela skuldsaneringen? Att KFM kan ana att man undangömt pengar?

Nu är det ju inte den som har skuldsanering som bygger.

Vad handlar det om för byggkostnad 2 msek? Amorteringsfrihet är det slutligen banken som beslutar om. Amorteringslagen ger endast banken möjlighet att erbjuda det för nybyggen.

Nu är det ju inte den som har skuldsanering som bygger.

Ok, missförstod trådstarten i att det var person 1 och 2 som ville bygga hus. Ber om ursäkt.
Bygg på bara.

"Person 1 har 25 000 kr brutto i lön, fast anställning.

Person 2 har 26 000 eller mer beroende på i lön, fast anställning. Person 2 har också en skuldsanering pågående sedan 3 år tillbaka och betalar 6000 kr/mån på den."

Vad handlar det om för byggkostnad 2 msek? Amorteringsfrihet är det slutligen banken som beslutar om. Amorteringslagen ger endast banken möjlighet att erbjuda det för nybyggen.
Jag har räknat säkert ett hundratals gånger på hur mycket det skulle kosta att bygga nytt på en tomt i mitt samhälle. Jag landar alltid på en lägsta kostnad på ca 2.6 miljoner. Då kostar byggklar tomt 350000 av detta och huset är det billigaste från Älvsbyhus. Vore intressant att se ts byggkalkyl!

Jag har räknat säkert ett hundratals gånger på hur mycket det skulle kosta att bygga nytt på en tomt i mitt samhälle. Jag landar alltid på en lägsta kostnad på ca 2.6 miljoner. Då kostar byggklar tomt 350000 av detta och huset är det billigaste från Älvsbyhus. Vore intressant att se ts byggkalkyl!
Tomten har jag ärvt, mina föräldrar har företag inom schakt och grusbra
2.5 miljoner är slutpriset. Min familj har företag som arbetar med markarbete och därför minskar den kostnaden kraftigt.

Jag hade inte investerat i detta när din man har skuldsanering.
Om du tvunget måste göra detta nu så lämna mannen utanför.

Bolån under skuldsanering? Snälla rara

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp