Bolån med våra förutsättningar?

Risken finns att bankerna räknar med driftkostnader på de 2 villorna på han också, då går går nog knappt kalkylen för honom ihop heller...
Men han kan redovisa att han hyr ut båda villorna och får betalt? Är inte det en fördel då de ser att han har en "extra" inkomstkälla?

Men han kan redovisa att han hyr ut båda villorna och får betalt? Är inte det en fördel då de ser att han har en "extra" inkomstkälla?

Det beror på, det ska ju skattas osv på det, vissa banker, tex SBAB skulle inte ta med den inkomsten.

Hans inkomst är alltså ca 25000 brutto från tjänst? Det är ju inte exceptionellt bra inkomst.
Inkomsten från husuthyrning är ju svår att räkna med, rätt var det är är det någon som slutar betala och det tar flera månader att få den avhyst, med lite otur kostar det dessutom 6siffriga belopp att få ordning på bostaden när dom väl blivit avhysta. Fråga @Kimsan72 om det..

Hans inkomst är alltså ca 25000 brutto från tjänst? Det är ju inte exceptionellt bra inkomst.
Inkomsten från husuthyrning är ju svår att räkna med, rätt var det är är det någon som slutar betala och det tar flera månader att få den avhyst, med lite otur kostar det dessutom 6siffriga belopp att få ordning på bostaden när dom väl blivit avhysta. Fråga @Kimsan72 om det..
Varför skulle det isåfall vara svårt att redovisa det, han hur ut villorna lagligt eller är det något jag har missat? Sedan undrar jag också är hans lön, hyran han får och båda hans villor som säkerhet inte tillräckligt för ett lån? Eller är det endast hans riskbedömning som drar ner oss totalt?

Varför skulle det isåfall vara svårt att redovisa det, han hur ut villorna lagligt eller är det något jag har missat? Sedan undrar jag också är hans lön, hyran han får och båda hans villor som säkerhet inte tillräckligt för ett lån? Eller är det endast hans riskbedömning som drar ner oss totalt?

Se mitt inlägg ang att hyrorna inte är att räkna med, och därför kanske inte tas med som inkomst.
Hans risk är ett problem till att börja med, men en kalkyl med 3 hus att drifta blir nog svår att få ihop

Jo att hyra ut villa och få betalt kan vara en riktig skuldfälla, tro mig provat 2 ggr

Ska han behålla nuvarande boende? Om ditt ex. tänker göra det så har han ju kostnader även för det boendet vilket kommer dra ner storleken på ev. lån.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp