Bolån med stora skulder?

Hej!

Jag och min sambo funderar på att köpa ett mindre radhus där utgångspriset nu är ca 2,5 miljoner. Tyvärr är vi belastade med stora skulder som tillsammans uppgår till ca 1,2 miljoner. Jag förstår att utsikterna för att beviljas ett lånelöfte är minimala. Har ändå gjort en beräkning på LF-banks hemsida där det visar ”grönt” dvs att det ser ”lovande” ut. Hur ska jag tolka detta? Är det hopplöst med ett bolån i vår situation?

Våra inkomster är 405.000 respektive ca 400.000 kr.

Tacksam för input.

Vad har ni per person?

Jag fick ju själv via Nordea ett bolån på cirka samma som ovan.

Min årsinkomst är ungefär som era två ihop och jag hade SJÄLV ca 900.000 i blanco.

Så om min kalkyl gick ihop gör er också det.

Jag hade bokat möte via Nordea.

Dessutom ska ni pusha för att dessa blancolån ska samlas på Nordea + att ni ska teckna försäkringar via nordea + Flytta ert lönekonto dit + tjänstepension + allt övrigt.

Vore dock bra om ni kunde komma ner till ca 500K i Blanco - vardera. Så att ingen av er ligger över det. Kanske använda sig utav Wästgöta? Andra "dåliga" aktörer?

Tack för svar Terry! Jag har ca 800.000 i skulder och sambon ca 400.000.

Sökte lånelöfte hos Nordea i våras med dessa förutsättningar och fick avslag efter ett telefonsamtal med banken. Kalkylen gick inte ihop. Jag har redan det mesta samlat hos Nordea men har samtliga försäkringar hos LF. Sambon har allt samlat hos Handelsbanken. Tanken är att byta till LF och samla allt där då jag hört gott om banken. Kanske ökar det chansen att beviljas hos dessa?

Wästgöta är inget alternativ då Bisnode-betyget är alldeles för dåligt.

Hur har det gått för er @Streetspirit78?

Vi sitter in en liknande situation. Efter försäljning av vårt nuvarande hus kommer vi ha ca 700k kvar i blanco samt 700k i gemensam inkomst. Vi hoppas då få ett nytt boån för att köpa ett hus för ca 3,5milj men det blir nog svårt enligt kalkylerna. Har dock läst att Nordea kan bevilja mer än 4,5ggr inkomst.

Hur har det gått för er @Streetspirit78?

Vi sitter in en liknande situation. Efter försäljning av vårt nuvarande hus kommer vi ha ca 700k kvar i blanco samt 700k i gemensam inkomst. Vi hoppas då få ett nytt boån för att köpa ett hus för ca 3,5milj men det blir nog svårt enligt kalkylerna. Har dock läst att Nordea kan bevilja mer än 4,5ggr inkomst.
Vi har valt att avvakta med ny ansökan om bolån då det öppnat sig en möjlighet där svärföräldrarna har öppnat för att hjälpa oss (köpa ett hus åt oss). Det är en diskussion som pågår.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp