Bolån med mycket blancolån

Hej,

Jag har en fundering. Någon här som fått bolån med mycket blancolån? Jag och min sambo har tillsammans en årsinkomst på ca 700k och jag har blancolån på ca 600k. Har kikat runt lite på olika ”bolånekalkyler” och får grönt ljus varje gång.

Vi har tänkt att köpa ett hus för ca 1.5miljon.

Vi bor just nu i en bostadsrätt med lån på 750k, köpte den för 820k. Kan tänka mig att vi får lite mer nu, kanske 850-900k.

Har sambon lån/krediter då?

Jag har också en fundering. Om ni köpte huset för 820k då borde ni ha lagt in en insats på 123k. Sen kan man tycka att ni amorterat lite under tiden, men ni har bara 70k i bostaden. Vilken superbank har ni?

Jag har också en fundering. Om ni köpte huset för 820k då borde ni ha lagt in en insats på 123k. Sen kan man tycka att ni amorterat lite under tiden, men ni har bara 70k i bostaden. Vilken superbank har ni?
Enkelt förklarat, hade ingen insats. Lånade till den, bolån + blanco till insats = 750k.

Tillägg på mitt svar till terry ovan, sambon står som medlåntagare på blancolånet till bostadsrätten också.

Enkelt förklarat, hade ingen insats. Lånade till den, bolån + blanco till insats = 750k.

Tillägg på mitt svar till terry ovan, sambon står som medlåntagare på blancolånet till bostadsrätten också.
:eek:

Hur mycket bolån har ni som inte är blanco? Har du ökat dina blanco senaste tiden? Hur länge har ni haft bostadsrätten?

660k är bolånet på. Vi har bott här i 2 år i september. Blancosituationen har sett lika ut sen i november månad, sen minskar de ju lite varje månad såklart.

Vet inte hur övriga storbanker ställer sig, men sbab har en limit på 500k i blancolån oavsett inkomst.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp