Hej, jag undrar om någon kan hjälpa mig då jag är extremt nojig efter ett par smällar. Jag hamnade i spelträsket, tog mig ur. Hamnade där igen. Nu är jag ”ren” igen. Jag har bestämt för att kvitta mina skulder jag har i privatlån med pengarna vi har i nuvarande bostad som vi gjort en bra affär på för att slippa stressen med det ekonomiska. Vi ska alltså flytta till något billigare. Förra gången jag ansökte om lånelöfte hade jag för många förfrågningar och blev nekad trots att jag hade 2.8 i betyg (min sambo har 0.1 och inga lån) jag hade över 20 förfrågningar. I maj kommer jag ha 6 st förfrågningar varav den senaste är ifrån februari. Jag har inkomst på 520 per år, i maj 6 ff och privatlån på 320.000kr som jag vill lösa in. Ska jag skriva med dom i ansökan eller låta det stå tomt på lån? Någon som har erfarenhet av en ”strulig” historik men aldrig anmärkningar eller så. Vi har inga problem att byta bank och har tillräcklig handpenning och kommer inte låna mer än 4.5 gånger våran inkomst? Tips på bank? Har Nordea nu men är väldigt nojig för mina transaktioner senaste året att jag ”kastar bort” en uc på dom. Och är det någon som vet vad bankerna tycker om 6 ff, 320 i privatlån?
.