Bolån med historiskt skuldsaldo

Går det att få ett bolån med historiskt skuldsaldo? Skuldsaldot ligger ju kvar i 24 månader. Jag är "ren" i 14 månader så det syns i 10 månader till.

Förutsättningar:
Inkomst drygt 1 miljon i årslön
Inga skulder varken synliga eller osynliga
Inga UC förfrågningar
Inga betalningsanmärkningar
UC just nu 2.2

Boendet kostar 1 miljon och jag har 200k sparat.

Borde inte vara något problem alls. Tidigare skuldsaldo som har blivit betalt utan problematik är generellt något positivt än negativt.
Borde defintivt inte vara något problem att låna 800k med säkerhet när du har 1mkr i årslön.

Borde inte vara något problem alls. Tidigare skuldsaldo som har blivit betalt utan problematik är generellt något positivt än negativt.
Borde defintivt inte vara något problem att låna 800k med säkerhet när du har 1mkr i årslön.
Är förmodligen stora problem. Är ju inte bra att han historiskt skuldsaldo för då har man haft problem med att betala. Sen klart bättre om det är avbetalat men är ändå väldigt negativt

Är förmodligen stora problem. Är ju inte bra att han historiskt skuldsaldo för då har man haft problem med att betala. Sen klart bättre om det är avbetalat men är ändå väldigt negativt
Tack för svar. Så du tror att det är kört? Bara att vänta 10 månader tills jag har ett helt rent uc?

Du har helt rätt. Visste inte att skuldsaldo betydde skuld hos KF. Trodde det bara var att han haft "vanliga" skulder.

Jag har svårt att tro att en skuldsaldohistorik skulle ha någon positiv inverkan..

Självklart har inte skuldsaldot en positiv inverkan. Hade jag inte haft det så hade jag inte ställt frågan då det inte hade varit något problem.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp