Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Japp, för vi lade in de i huset. Hade ett ganska stort övervärde på huset men ingen annan bank ville hjälpa oss. När nordax tog över hade vi 120 000 kvar i blanco därefter.
Jag gissar att det ringer varningsklockor hos banken om man har 500.000 i blancolån. Min arbetskompis lånade upp 450.000 på sitt hus med nya pantbrev då hon skulle rusta och det var inga problem. Hon är nu högre belånad än vad jag är, men så klart har hon bättre ränta och rak amortering.
Gissar att jag som har blanco på över en halvmiljon skulle bli utskrattad av bankmannen om jag ville göra detsamma. Så det där med "kvar-att-leva-på-kalkylen" ger jag inte mycket för. Nej, inte så Munter idag, kanske ska kalla mig Molly Surhink i fortsättningen!
Seb ifrågasatte inte mina blanco på 260 k eller ens la sig i. Det var min sambo som frågade banken om mina lån har betydelse när vi väntade på besked om lånelöftet. Banken svarade bara att många har billån i den storleken. Så kanske bara är hjärnspöken hos oss?
Jag var dock sjuk nervös o nojjig. Rädd för banken typ...
Om jag hade haft bara ett blancolån på 500.000 kronor som jag betalar säg 5000 kronor på så ser jag inte att det gör varesej till eller ifrån min kalkyl att leva på om jag har en nettolön på säg 60.000