Bolån med högt blanco

3 UC är billigt med tanke på att du har 600 tuss i blanco. Dumt att börja jiddra om förfrågningar från storbanker. Tycker du ska vara glad att du fick ett lån överhuvudtaget.

Jag tog kontakt med bankmannen som annullerade en av förfrågningarna, dock blev det ingen förändring på betyget trots att förfrågan nu är borta :/

Jag tog kontakt med bankmannen som annullerade en av förfrågningarna, dock blev det ingen förändring på betyget trots att förfrågan nu är borta :/

Uppdateras det momentant när frågor rensas manuellt sådär?

Nu ska mitt bolån också vara klart :)
Kommer sänka min månadskostnad med 5000 kr och nu kommer vi få ett bolån och de blir ett blanco kvar på ca 130 000 :) att få ner lånen med nästan 500 000 måste ju göra sitt för betyget senare.
Alla storbanker har tackat nej pga att vi haft för mycket blanco, men om några månader borde vi kunna gå till vår hembank och lägga om hus lånet :)
Så fort mitt och mannens betyg är under 0.5 så kommer vi köra :)
Detta känns så sjukt, för första gången på 10 år kommer vår ekonomi vara jävligt bra :)

Jag kan nu se transaktionen på mitt konto och börjar känna mig trygg att bolånet är helt avklarat :)

Jag hade 0,4 på min UC innan jag tog mitt bolån. Banken gjorde 3 förfrågningar och det steg till 0,9. En månad efter lånet var genomfört var jag nere på 0,06 i UC. Det var en månad sedan;-) (avslutade UC prenumerationen efter det så jag har ingen aning om var jag är nu)

Blanco 550 000
Huslån 1.4
Inkomst 65 000 tillsammans / mån
Har sökt på både Swedbank, seb, länsförsäkringar och sbab oliks perioder

Har ni barn? Är det enbart pga högt blanco de nekat er eller har inte kalkylen gett ok?

Så kontentan är att med 65.000 i lön och 550.000 i blanco är man körd på Bostadslån även om man har kontantinsatsen?

Vi var det iaf.
Sedan valde vi nordax bolån, hade det 3 månader sen kunde vi utan problem flytta över det till sbab :) så nu är vi kunder där

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp