- Meddelanden
- 1 978
- Mottagna reaktioner
- 1 026
- Poäng
- 787
Bara köra på då. Lycka till.Enligt den kalkylen skulle jag kunna köpa för ca 700k
Bara köra på då. Lycka till.Enligt den kalkylen skulle jag kunna köpa för ca 700k
Låg inkomst och 340 tusen i blanco samt 5 förfrågningar kommer dessvärre inte Swedbank nappa på.Har aldrig köpt en lägenhet tidigare men tycker det är dags nu.
vad har jag för förutsättningar
Taxerad inkomst 2021 295k
Fick tillsvidareanställning i vintras. Får ca ut 21-24 efter skatt beroende på ob
340k i blancolån hos uc
Ca 5ff
var ska jag söka lånelöfte? Hos min bank Swedbank eller annanstans ? Var e enklast ?
Denna "krasch", vad sätter du den till procentuellt?Avvakta och låt bostadsmarknaden krascha.
Spara lite mer pengar, betala av på lån och sedan är du redo.
Enligt en del nyhetskanaler är det redan krasch nu med -3%….i storstadsområden. Då räknar man de senaste 3 månader. Dvs uppgången av de 9 månader innan tas inte med i beräkningen.Denna "krasch", vad sätter du den till procentuellt?
Inte mycket till krasch att tala om än så länge.Enligt en del nyhetskanaler är det redan krasch nu med -3%….i storstadsområden. Då räknar man de senaste 3 månader. Dvs uppgången av de 9 månader innan tas inte med i beräkningen.
Jag som bor utanför upplever ingen skillnad, men så klart, här gäller helt andra priser.