Bolån med betalningsanmärkningar

Har du 1,5 i kontantinsats och anmärkningarna är på din sambo ska du inte ha några som helst problem att stå själv på bolånet. Sambon kan ju senare ”köpa in sig” när läget förbättras för hen

Är det någon här som har fått bolån med anmärkningar hos någon av de större bankerna? Jag själv har två missbrukade krediter som går ut om ca 2,5 år.
Om ca 1-2 år skulle jag vilja flytta till bostadsrätt för att få ner mina månadskostnader för boendet.

Undrar därför om det är möjligt att få hos en vanligt bank eller om jag måste vänta ut dessa ''anmärkningar''? Tänker på de vanliga bankerna i form av SEB, Nordea, Swedbank, Handelsbanken, Skandia m.m

Bluestep + Marginalen + Nordax accepterar ju betalningsanmärkningar. Dock oftast väldigt saftig ränta för att vara bolån....

Boka möten på flera banker och se vad du får för svar. Har du tur och träffat rätt människor så är ingenting omöjligt.
Vad du en gör så ta inte Bluesteep och dom övriga som godkänner betalningsanmärkning då du kommer få betydligt högre ränta. Jag skulle i så fall personligen vänta ut betalningsanmärkning.
2.5 år är inte lång tid.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp