Bolån hos Bluestep/Nordax/Marginalen?

Har ni bolån idag hos Bluestep eller andra liknande aktörer? Om det inte ser alltför illa ut på er UC (dvs. inte en hel drös med anmärkningar/förfrågningar och inte alltför mycket blanco) så är mitt tips att ta tag i det och prata med er vanliga bank om att flytta lånet dit!

Det kan löna sig, be om ett möte och en manuell hantering av lånet, det kan gå vägen. Det som står på bankernas sidor om krav GÅR att kringgå av dem själva.

Kan bli bästa investerade tiden ni gjort på länge. Jag menar, INGEN vill ju egentligen sätta sig i klorna på aktörerna som lever på oss med trasslig ekonomi.

Samma tips gäller såklart till dem som ska söka nytt bolån; boka ett möte och prata om det med en vettig person på en riktig bank!!! Bara gör det! Var ärlig och berätta varför du hamnat i en dålig situation, de riktiga bankerna är oftast mänskliga.

Ska inte ge någon falska förhoppningar, men jag har personlig erfarenhet om att det gick vägen trots att jag var skeptisk själv. Det kan gälla dig med!

Samma tips gäller såklart till dem som ska söka nytt bolån; boka ett möte och prata om det med en vettig person på en riktig bank!!! Bara gör det! Var ärlig och berätta varför du hamnat i en dålig situation, de riktiga bankerna är oftast mänskliga.

Ska inte ge någon falska förhoppningar, men jag har personlig erfarenhet om att det gick vägen trots att jag var skeptisk själv. Det kan gälla dig med!

Detta stämmer. Hos Nordea iallafall. Jag fick bolån på över 2 miljoner som ensam sökande trots 1.000.000 i Blanco. Som dom samlade dessutom.

Tror verkligen att en del kan få till en långsiktigt hållbar lösning bara man vågar boka ett möte.

Ok. Vi sitter nämligen i lite liknande sits. Vi är dock två med några barn, Bianco på 750 000 men inte hela kontantinsatsen, kanske bara 5%.
Vet inte om det kanske lönar sig att ta kontakt med Nordea. Hyr ett hus nu, men det känns inte som någon långsiktig lösning….

Kanske ska tillägga att vi har inkomster på
40 000 resp 60 000 i månaden och båda pensionssparar tillsammans 15 000 i månaden genom jobben. Men blir så osäker när kontantinsats inte finns….

Kanske ska tillägga att vi har inkomster på
40 000 resp 60 000 i månaden och båda pensionssparar tillsammans 15 000 i månaden genom jobben. Men blir så osäker när kontantinsats inte finns….
Väldigt lik sits som vi har, 38000 resp 46000 i månadslön. Blancolån som jag har på 670 000 ungefär, 2 barn. Men vi har kontantinsatsen och ett stort pensionssparande.

Vågar inte prata med banken. Vill låna 3.3 mkr i bolån. Finns det någon chans hos dom vanliga storbankerna ?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp