Bolån hög blanco

Kollar runt lite på bostadsflytt. Har dragit på mig en del blanco under åren, dagsläget 1.5 milj,
räknar med att få omkring 1.1 milj över efter såld villa. Men behöver cirka 525k som instats till nästa bostad som ligger på runt 3.5 milj (2,95 milj belåning).
Då återstår 925k blanco. Skulle nog kunna lösa lite mer på egen hand så att det hamnar under 900k åtmindstånde. Då är frågan:
Med runt 800-900k i blanco, känner du eller har själv fått till ett bolån med sådanna summor?
Tjänar bra 90 000kr/ mån. Bankernas kalkyler går ihop och påstår det ska gå.
Men vill inte söka för att sedan få veta att bankerna inte accepterar sådan hög blanco oavsett lön/situation samt lägga på en onödig UC på det.
Mvh

Ska absolut inte vara några problem.. Banken där din nya bostad och bostadslån hamnar kommer dock kräva att dom samlar alla dina Blanco under deras tak.

Hmm okej, är det något du vet och sett då? Tänkte på kravet att samla blanco hos dom. Isåfall spelar det någon roll vilken bank jag vänder mig till? Har Swedbank i dagsläget o tänkte väll fortsätta där ifall det funkar för dom.

Jag har inte erfarenhet utav Swedbank mer än att jag skarpt ogillar den banken. Vet inte varför. Beror nog mycket på att alla bidragstagare och sossfall tycks dras till Swedbank. Inte till deras fördel heller att dom sponsrar fel fotbollslag :D

Haha! Alright men vad baserer du ditt svar där ovan på? Erfarenhet av annan bank? Isåfall vilken eller vilka då.
Mvh

Tror inte alla banker skulle godkänna dig, kolla med Danske bank eller Nordea.

Jag har inte erfarenhet utav Swedbank mer än att jag skarpt ogillar den banken. Vet inte varför. Beror nog mycket på att alla bidragstagare och sossfall tycks dras till Swedbank. Inte till deras fördel heller att dom sponsrar fel fotbollslag :D
Håller med tacka vet jag SEB

SEB är bra. Nordea är bra. Forex verkar ha sina fördelar. Danske Bank har jag också hört mycket gott om.

Jag har varit EXTREMT nöjd med SEB fram tills dom nu började granska folks transaktioner.

Nordea är dock "enklast" att lösa bolån/samlingslån hos

SEB är bra. Nordea är bra. Forex verkar ha sina fördelar. Danske Bank har jag också hört mycket gott om.

Jag har varit EXTREMT nöjd med SEB fram tills dom nu började granska folks transaktioner.

Nordea är dock "enklast" att lösa bolån/samlingslån hos
SEBs riskavdelning är oerhört stark. Har alltid sista ordet och kollar mycket på de transaktioner de kommer åt. Har dessutom en känsla av att de är långsinta.

Verkligen.

Vänder ut och in på allt och ställer tusen jävla frågor. Sen kan man inte prata med dom heller utan ska mailas.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp