Bolån för billig bostad

Bostaden kostar 595.000
Har 440k i blancolån
Årsinkomst 400.000

Uc/kreddy 0.6 mycket bra
1 FF

jag har 90k till kontantinsats.

FÅR JAG LÅNET BEVILJAT? Var ska man söka isf?

Bostaden kostar 595.000
Har 440k i blancolån
Årsinkomst 400.000

Uc/kreddy 0.6 mycket bra
1 FF

jag har 90k till kontantinsats.

FÅR JAG LÅNET BEVILJAT? Var ska man söka isf?
Allt kommer bero på din månadskostnad för dina blancon och andra utgifter.

Kolla med din vardagsbank :)

Jag la in dina uppgifter på SBAB:s räknesnurra så gott jag kunde och där står det att du kan låna 736 666:- (köpa för 866 tkr med dina 400tkr i blancon medeäknade) De har då även lagt till ett privatlån om 40 000 för att täcka upp för kontantinsatsen så du når 15% i insats. Om du inte har en relation till någon på din bank som du kan prata med så rekommenderar jag att du kolla med SBAB samt Skandiabanken. Skandiabanken är mkt smidiga. Allt sker digital på mail och de kommer inte ställa frågor om dina blancon eller liknande. De ser enbart till framtida återbetalningsförmågan. Prova även att lägga in dina uppgifter i deras räknesnurra för att se vad du kan låna. Upplever SBAB samt Skandibanken som de "enklare" ställena att få bolån om man har lite i "bagaget" varav Skandiabanken "enklast" då man inte i ett samtal behöver svara på frågor. Dock kan det i vissa situationer vara viktigt att just prata med någon om man vill förklara något i sin historik.

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp