Bolån efter skuldsanering?

Hej!

jag har äntligen fått min skuldsanering beviljad och betalat sedan maj i år. Nu sitter jag och funderar över framtiden och vilka chanser som finns att faktiskt få ett bolån. Jag kommer aldrig ta ett nytt lån eller kredit om det inte är för ett bolån och är det någon här som efter avslutad skuldsanering fått bolån?

När skuldsaneringen är över så är du prickfri. Det är ju hela grejen med skusan.

Således borde det alltså vara lika lätt att få ett bolån som för vilken annan icke skuldsatt medborgare som helst.

När skuldsaneringen är över så är du prickfri. Det är ju hela grejen med skusan.

Således borde det alltså vara lika lätt att få ett bolån som för vilken annan icke skuldsatt medborgare som helst.

I alla fall på en bank där man inte fått skulder bortsanerade borde det vara lika.

Jag har samma fråga. Syns det verkligen ingenstans? Om de ringer kfm och frågar? Det skulle ju vara såå jobbigt om man blir godkänd på lånelöftet men får avslag när det gäller för att banken får veta att man haft skuldsanering.

Jag har samma fråga. Syns det verkligen ingenstans? Om de ringer kfm och frågar? Det skulle ju vara såå jobbigt om man blir godkänd på lånelöftet men får avslag när det gäller för att banken får veta att man haft skuldsanering.

Ringer man kfm och frågar så får man nog infon väldigt länge. Besluten sparas ett bra tag.

Vill man så kan man kolla om någon har fått betalningsanmärkningar ända sedan hen föddes, men det är väl en fråga om hur mycket man lägger ned sig. De stora bankerna äger ju UC och använder sig av UC, som inte håller reda på allt ont man har gjort i all evighet. Normalt sett bör det vara lugnt om skuldsaneringen är avslutad.

Vill man så kan man kolla om någon har fått betalningsanmärkningar ända sedan hen föddes, men det är väl en fråga om hur mycket man lägger ned sig. De stora bankerna äger ju UC och använder sig av UC, som inte håller reda på allt ont man har gjort i all evighet. Normalt sett bör det vara lugnt om skuldsaneringen är avslutad.
Är tyvärr inte helt säker på det. Som tidigare sagts, kan nog vara problem om man söker bolån i en bank som haft en fodran med i saneringen.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp