Bolån 1 miljon vad tror ni?

Hej på er

Vet inte om jag vågar söka lånelöfte

är ensam, fast jobb, årsinkomst på 285 000, 2 barn hemma, inga anmärkningar inga lån överhuvudtaget

Vill köpa mig ett hus i Småland utanför storstan. Tänkte mig närmare 1 miljon. Vad tror ni banken säger?

kontantinsats är klart

kollat lite snabbt på nätet men där säger vissa banker att jag bara kan låna 400 000

Kommer du ha samma inkomst där? Kan fet vara att banker begränsar lån osv i områden med avflyttning?

Hej på er

är ensam, fast jobb, årsinkomst på 285 000, 2 barn hemma, inga anmärkningar inga lån överhuvudtaget

Vill köpa mig ett hus i Småland utanför storstan. Tänkte mig närmare 1 miljon. Vad tror ni banken säger?

kontantinsats är klart

kollat lite snabbt på nätet men där säger vissa banker att jag bara kan låna 400 000

Tyvärr blir det svårt för dig med tanke på den inkomsten du har samt att du har 2 barn. Bankerna räknar att man ska klara av en ränta på 6-7% när dom gör sina uträkningar.

Senast ändrad:
Generellt sägs det att man kan låna sin årsinkomst x 4,5. Du skulle kunna ringa till den banken du har idag och bara ställa frågan, utan att de tar en Uc.
Kan du ha med en borgenär/medsökande?

Vad kan jag få i lånelöfte?
Vad du kan få i lånelöfte baseras på din inkomst och ekonomiska situation. En tumregel är att lånelöftet kan vara omkring fem gånger din årsinkomst. Men lånelöftet påverkas också av andra faktorer, exempelvis om du har andra lån eller betalningsanmärkningar.
Oavsett vilket lånelöfte du får kan du som högst beviljas ett bolån på 85 procent av bostadens slutliga försäljningspris. Resterande 15 procent måste betalas som kontantinsats.
http://www.boupplysningen.se/finansiera/lanelofte

Hej på er

kontantinsats är klart

Säger den 400 är det nog ganska nära vad ett löfte kan bli

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp