- Meddelanden
- 82
- Mottagna reaktioner
- 13
- Poäng
- 52
Hej! Jag blev för några månader sedan uppsagd och hyresvärden skickade det vidare till hyresnämnden. Efter att ha betalat de hyror jag låg efter med lyckades jag dock övertala dem att ge mig en till chans med ett så kallat bo kvar kontrakt eller 1+1 där avtalet förlängs månadsvis. Det här ska pågå i 2 år innan jag återigen får ett "vanligt hyresavtal". Är det någon som har haft erfarenhet av detta?
Hyresvärden ifråga är en av de stora kommunala hyresvärdarna i Stockholm (Familjebostäder, Stockholmshem, Svenska Bostäder, Micasa).
Problemet nu är att jag återigen inte har betalat in hyran som skulle varit betald 30 september. Jag har försökt göra allt för att låna pengar osv och kommer självklart att fortsätta tills jag har reglerat den här hyran. Hur lång tid tror ni att jag har på mig innan hyresvärden säger upp mig permanent?
Hyresvärden ifråga är en av de stora kommunala hyresvärdarna i Stockholm (Familjebostäder, Stockholmshem, Svenska Bostäder, Micasa).
Problemet nu är att jag återigen inte har betalat in hyran som skulle varit betald 30 september. Jag har försökt göra allt för att låna pengar osv och kommer självklart att fortsätta tills jag har reglerat den här hyran. Hur lång tid tror ni att jag har på mig innan hyresvärden säger upp mig permanent?