Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Bo kvar kontrakt

Hej! Jag blev för några månader sedan uppsagd och hyresvärden skickade det vidare till hyresnämnden. Efter att ha betalat de hyror jag låg efter med lyckades jag dock övertala dem att ge mig en till chans med ett så kallat bo kvar kontrakt eller 1+1 där avtalet förlängs månadsvis. Det här ska pågå i 2 år innan jag återigen får ett "vanligt hyresavtal". Är det någon som har haft erfarenhet av detta?
Hyresvärden ifråga är en av de stora kommunala hyresvärdarna i Stockholm (Familjebostäder, Stockholmshem, Svenska Bostäder, Micasa).

Problemet nu är att jag återigen inte har betalat in hyran som skulle varit betald 30 september. Jag har försökt göra allt för att låna pengar osv och kommer självklart att fortsätta tills jag har reglerat den här hyran. Hur lång tid tror ni att jag har på mig innan hyresvärden säger upp mig permanent?

Der borde inte ta så länge, ett par veckor kanske.
Betalar du idag så kanske det Går bra pga 30e var en lördag

Senast ändrad:
Hej! Jag blev för några månader sedan uppsagd och hyresvärden skickade det vidare till hyresnämnden. Efter att ha betalat de hyror jag låg efter med lyckades jag dock övertala dem att ge mig en till chans med ett så kallat bo kvar kontrakt eller 1+1 där avtalet förlängs månadsvis. Det här ska pågå i 2 år innan jag återigen får ett "vanligt hyresavtal". Är det någon som har haft erfarenhet av detta?
Hyresvärden ifråga är en av de stora kommunala hyresvärdarna i Stockholm (Familjebostäder, Stockholmshem, Svenska Bostäder, Micasa).

Problemet nu är att jag återigen inte har betalat in hyran som skulle varit betald 30 september. Jag har försökt göra allt för att låna pengar osv och kommer självklart att fortsätta tills jag har reglerat den här hyran. Hur lång tid tror ni att jag har på mig innan hyresvärden säger upp mig permanent?
Ring och be om en avbetalningsplan! Eller be om att få skjuta upp betalningen.

Du måste sluta upprepa det här. Jag råkade ut för det här för några år sedan och fick samma chans och jag har skött mig sedan dess. Om du mår dåligt nu kommer du må 10 x sämre utan en egen lägenhet. Du måste därför börja se hyran som prio 1!

Du har inte lång tid på dig att få situationen rätt. Idag måste du göra allt du kan för att få ihop hyran för September.
Vad beror det på att du halkar efter med din hyra? Prioritet ska alltid vara hyra först, sedan el och därefter kostnader för mat.
När du får in pengar ska du öronmärka detta för din hyra. Betala helst med en gång om du inte klarar av att planera för att hyran dras genom autogiro slutet av månaden.
Om du får problem med andra utgifter så får helt enkelt dessa halka efter istället. Aldrig någonsin prioritera hyran lägre än andra utgifter.

Ni har helt rätt i det ni skriver. Vet inte vad jag håller på med helt seriöst. Jag får A-kassa men det är tillräckligt för att betala hyran. Som många andra här är jag kraftigt spelberoende och tänker alltid på det i första hand vilket inte går att rättfärdiga. Måste lösa det här idag och inte hoppas att det inte är försent....

Ni har helt rätt i det ni skriver. Vet inte vad jag håller på med helt seriöst. Jag får A-kassa men det är tillräckligt för att betala hyran. Som många andra här är jag kraftigt spelberoende och tänker alltid på det i första hand vilket inte går att rättfärdiga. Måste lösa det här idag och inte hoppas att det inte är försent....
Sök hjälp för ditt spelberoende det måste bli prio ett.

Ditt spelberoende kommer tyvärr få dig vräkt om det fortsätter såhär. Har du någon i din närhet du känner förtroende för som du kan berätta om ditt spelberoende?
Har du möjlighet att att låta någon annan hantera din ekonomi ett tag? Den personen får portionera ut kontanter att klara av din vardag för att handla osv.

En sak som jag gjorde när det var som värst för mig var att jag alltid vid 00:00 gick till bankomaten, betalade räkningarna från telefonen utanför och allt som blev kvar tog jag ut i kontanter och delade upp dessa pengar i 4 kuvert, ett för varje vecka för mat. Räkningarna var betalda, kunde inte spela och hade pengar varje vecka för mat

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp