Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Bluestep omstartslån?

Det är fortfarande under behandling.
Vi har lagt med väldigt mycket tid på att få till snygga bilder på lägenheten och fixat med all info som Bluestep kräver om mig och min fru, bostaden, bolånet och betalningsinfo för alla lån osv. Så det har blivit ett antal mail med material till dem.
De pratade med oss igår där vi fick svara på många frågor.
Hittils så har det känts lovande och vi har en kanontrevlig och förstående handläggare. Det kändes skönt att man kunde vara 100% ärlig med allting.
Jag återkommer när allt är klart.

Men om detta inte skulle gå vägen så vet jag ärligt talat inte vad vi ska göra. Jag kommer gå under helt och vilja ge upp livet…

Senast ändrad:
Nu är det mesta i stort sett klart. Vi har ett nytt bolån på ca dubbla värdet sedan innan.
Från 615.000kr till 1.215.000kr. Lägenheten är belånad till 85% av värdet idag.
Skulderna hos inkasso och långivare som ska lösas med det nya bolånet håller på att betalas nu i dagarna.
En buffert betalades ut till mig så att jag kan lösa lånen som man inte fick ordentliga avier med betalningsuppgifter på, och för att vi låg efter med betalningar till lån som vi behåller och inte ska lösas.

Det här innebär att istället för att vi går back många tusenlappar varje månad så har vi istället många tusenlapper över, som ska gå till extra amorteringar på kvarvarande lån och att det alltid finns en liten buffert för oförutsedda händelser.

Vi har lovat oss själva att vi aldrig ska hamna i den här hemska sitsen igen. Vi kommer att leva på ett helt sätt i fortsättningen.
spara in på utgifterna och absolut inga onödiga utgifter och aldrig köpa något för pengar man inte har.
Nu ska vi bara vänta att våra usla kreditbetyg blir bättre med åren så att vi kan lösa de kvarvarande lånen och lägga om bolånet igen till ett med normal ränta.

Det här var en fantastiskt bra upplevelse med Bluestep! Handläggaren kämpade verkligen för oss så att det här skulle gå vägen, och på vägen förstående för vår situation.
Hela processen har tagit tid och man har mått dåligt med hög stress och nervositet för allting.
Jag är inte så säker på att det hade gått så här bra om vi inte var 100% ärliga med exakt allt och inte lagt alla kort på bordet.
Nu slipper man den här konstanta oron, ångesten och sömnlösa nätter!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp