Jag hade Bluestep för några år sedan när jag fortfarande ägde min lägenhet. Bortsett från de skyhöga räntorna etc. kan jag bara säga att de var fantastiska. När jag sålde i förtid så slapp jag att betala ränteskillnadsersättning, trots att de hade rätt att kräva det, vilket sparade mig ca 300k har jag för mig. De var väldigt väldigt vänliga och förstående och hjälpte mig i processen från start till slut.Har trasslig ekonomi och försökt snurra runt med alla möjliga lån, en del hamnat på inkasso. Insett nu att jag kan låna på huset istället. La in en ansökan på Zmarta och fått två erbjudanden, från Bluestep och Nordax. Räntan är helt ok på båda. Sökte 300k men fått erbjudande på nästan 800k från båda. Jag är nöjd med 300k så jag tror jag ”nöjer” mig med det.
Vilken av dessa två är enklast att komma till avslut med?
Båda två är ju ”preliminära” och kräver någon form av kompletteringar (oklart om det är värdering eller något annat). Hoppas nu att allt går vägen bara, är det hugget som stucket vilken man väljer? Är det kanske lika bra att försöka söka 400k om det nu ändå ligger på bordet (har ju en del andra skulder med jag då skulle kunna lösa). Alla tips tas gärna emot!