Bluestep eller Nordax

Har trasslig ekonomi och försökt snurra runt med alla möjliga lån, en del hamnat på inkasso. Insett nu att jag kan låna på huset istället. La in en ansökan på Zmarta och fått två erbjudanden, från Bluestep och Nordax. Räntan är helt ok på båda. Sökte 300k men fått erbjudande på nästan 800k från båda. Jag är nöjd med 300k så jag tror jag ”nöjer” mig med det.
Vilken av dessa två är enklast att komma till avslut med?
Båda två är ju ”preliminära” och kräver någon form av kompletteringar (oklart om det är värdering eller något annat). Hoppas nu att allt går vägen bara, är det hugget som stucket vilken man väljer? Är det kanske lika bra att försöka söka 400k om det nu ändå ligger på bordet (har ju en del andra skulder med jag då skulle kunna lösa). Alla tips tas gärna emot!

Hej,
Jag har haft Nordax och det har funkat bra. Dock var det en lång väg att gå med mäklare, värdering och alla dokument som skulle skickas, skriva under mm mm.
har inga erfarenheter av Blue pga de nekade mig helt. Man fick inte ha mer än 300t blanko om man ville höja.
Skulle rekommendera att baka in så mkt som möjligt. Många fördelar; bättre ränta och lägre månadskostnad. Pengar som blir över kan du då återinvestera så de ger avkastning istället. Generell avkastning i fonder (även låg risk) ger mer än sparränta....
Lycka till!

Hej,
Jag har haft Nordax och det har funkat bra. Dock var det en lång väg att gå med mäklare, värdering och alla dokument som skulle skickas, skriva under mm mm.
har inga erfarenheter av Blue pga de nekade mig helt. Man fick inte ha mer än 300t blanko om man ville höja.
Skulle rekommendera att baka in så mkt som möjligt. Många fördelar; bättre ränta och lägre månadskostnad. Pengar som blir över kan du då återinvestera så de ger avkastning istället. Generell avkastning i fonder (även låg risk) ger mer än sparränta....
Lycka till!
Hur ”lång väg”? Veckor?
Inga konstiga frågor på något vis (vad man lånat till förut osv?)

Kollade blev 6 veckor. Många frågor och fullmakt. Kan du inte använda din egen bank?

Hur mycket är huset värt och hur mycket är det belånat?

Hur högt Blanco har du?

Håll oss gärna uppdaterad om detta! Såg en annan skribent få bud också (Av Svea).

Tar Nordax / Bluestep över bolånet?
Svea gjorde visst inte det.

Bilagor

• C62300AF-5241-459D-A3AA-D1B241EB428A.png
    C62300AF-5241-459D-A3AA-D1B241EB428A.png
    371.7 KB · Visningar: 209
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp