Bluestep bostadslån utan kontantinsats

Hej!

Någon med erfarenhet utav bluestep eller liknande bank. Har 2 st anmärkningar på en väldigt liten summa vilka är betalda (tyvärr försent därför anmärkningar på båda), fast anställning och väldigt bra inkomst, någon förfrågan om bredband och abonnemang för mobil. Annars inget annat.
Sökte då bostadslån hos Swedbank som var så glada och trevliga, sa att nej men detta ska inte vara några problem trots anmärkningar och ingen kontantinsats. Men fick då nej tillslut vilket jag inte är vidare chockad av mer besviken då det nästan lovade att man skulle få lån.
Så nu till frågan. Kan man låna av en bank tex Svea alt. Annan bank och sedan skaffa bostadslån via bluestep som kräver minst 10 procent av egen kontantinsats? Bostaden kostar 1,4 milj.

Någon som vet eller varit i liknande sits?

Nordax är svaret på dina problem, hos Nordax kan den egna insatsen komma från privatlån eller blancolån, ingen enskild bank får lov att ge både lån till insats och bolån, däremot kan du låna till insats av en bank och bolån hos en annan om kalkylen håller.

Nordax är svaret på dina problem, hos Nordax kan den egna insatsen komma från privatlån eller blancolån, ingen enskild bank får lov att ge både lån till insats och bolån, däremot kan du låna till insats av en bank och bolån hos en annan om kalkylen håller.
Hej! Frågar som väldigt oerfaren här, men jag kan inte se någonstans någon kalkyl. Men räknar jag krasst på det som finns så skulle vi halvera våra bostadskostnaden om vi ex köpte hus för 2msek och hade 500 i kontantinsats? Stämmer det att jag som har 900 i blanco och hon har 0kr i lån då skulle kunna få möjlighet att göra något sådant? Lär för bra för att vara sant så var tvungen att kolla med dig.

Ta
Tack för tipset. Då är frågan vart man ska ta privatlånet ifrån. Hittar bara Svea men pratade lite med dem och där var det att skulden måste ha varit borta i mer än 6 månader. Klart man kan vänta men finns andra banker som då accepterar anmärkning utan skuld för privatlån? Annars Nordax privatlån och bluestep bostadslån, men känns som mycket bättre med Nordax för själva bostadslånet. Får bättre intryck utav dem.

Kompis, ta INTE bluestep vad du än gör.
Nordax nämns ovan, även SBAB är hyggliga med lån till kontantinsats.

Blir nog till att vänta 3 år till pricken är helt borta. Nordax ville inte ge privatlån pga pricken och även andra banker, alt. vänta 6 månader ville avida. Men ser det alltså så kasst ut med 2 betalda skulder på bara 2000 kr för privat och bostadslån. Känns rätt surt ändå när man har så pass bra lön och jobbar ihjäl sig för att bara få bo i hyresrätt. Ja då är det nog bara att vänta 3 år. Vet med mig att så är det såklart men vad kg ändå läst lite här verka så många fått bostadslån aöt. Privatlån med snäppet mindre inkomst och flera anmärkningar.
Tack och bock för er hjälp iaf!

Kompis, ta INTE bluestep vad du än gör.
Nordax nämns ovan, även SBAB är hyggliga med lån till kontantinsats.
Tck kompis för varning om bluestep, dem skippar jag helt. Men som sagt väntar 3 år iaf för verka inte som någon bank ens vill ta i en med tång, trots bra inkomst men 2 betalda anmärkningar.

Tck kompis för varning om bluestep, dem skippar jag helt. Men som sagt väntar 3 år iaf för verka inte som någon bank ens vill ta i en med tång, trots bra inkomst men 2 betalda anmärkningar.
Spara! Om du påvisar att du kan spara till iaf en del av insatsen kan det hjälpa.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp