Bluestep bolån, erfarenheter?

Inte ett ljud än från Swedbank men det tar några dagar innan dom hör av sej står det lite här och var. Tycker att dom borde höra av sej fortare om det är avslag... Men troligen blir det väl avslag, såå hur är Bank Norwegian? Läste runt lite å verkar rätt lätta och snabba och att många får ett högre belopp godkänt än vad som sökt. Om ja behöver ca 250 tusen men är osäker på om dom beviljar, skall jag söka typ 100 tusen då jag ändå kanske kan välja 200 tusen el mer när dom behandlat ansökan? Bara för att inte trigga några onödiga alarm hos dom... Sett folk här som fått beviljat stora summor med lägre lön och riktigt dålig score uppåt 20%... Nåt tips hur man tar sej an BN bäst?
Jag fick 370.000 med 17 % i betyg.

Oh fy f*n... hur såg lön och underskotte ut? Fast ändå speglar väl betyget allt tycker man, annars är det ju onödigt med betyget. Tack för svaret...me 450 tusen i lön å just nu 7,5% i score å att man markerar att allt skall lösa andra lån borde man nästan bli godkänd på 200 tusen iaf... Ska ringa Swedbank imorrn å få avslaget uppkört nånstans sen söker ja på BN!
Hur snabbt fick du pengarna av BN (även om det inte är såå viktigt, dör av lycka om ja bara får lånet beviljat)?

Av det jag har läst om BN så ska du inte söka i underkant av det du behöver, och sedan om du blir erbjuden ett högre belopp ta det, då kan de undra varför du inte sökte ett större belopp redan från början. Sök det du behöver och om du blir erbjuden ett högre belopp kan du ju ha kvar den mellanskillnaden till längre fram om det skulle behövas. Lycka till och jag håller en tumme att du får ett positivt besked av Swedbank i morgon

Du har rätt, tanken slog mej ocå efter ja skrivit...drar i me 200 tusen om inte Swedbank vill ta över bolånet från SEB å tjäna en hacka varje månad på en ny bolånekund när räntan är så fördelaktig för dom. 200 är löser det mesta plus aktiva smslån. Tack! :)

Helt jäkla makalöst! Kan de va bästa dagen i mitt liv idag kanske?? :D Måste nypa mej i armen! Tänkte ringa Swedbank precis å fråga va som sysslar med med så ringde dom när ja höll i luren, supertrevlig kvinna å inga misstänksamma frågor, inga frågor el kommentarer om skitlånen el enorma underskottet som syns i UC. Inget snack, lånet på 1,35 miljoner beviljat och hon hade kollat andra lägenheter där ja bor och min uppskattning av värdet stämde med hennes. Och hon lät mest glad att jag själv sköter lösandet av mina smålån men att dom givetvis tar sej an SEB bolånen själva, kan tänka dom njuter av att sno kunder från andra storbanker. Pantbrev å sånt fixar dom åt mej å enda ja behövde göra var att låta lönen gå in på Swedbank istället! Skuldbrev på väg för påskrift, resterande belopp på ca 300 tusen sätts in på mitt Swedbank konto sen. Tror inte det är sant! Oh man, nu skall här lösas och spärras sen! Galet!

Helt jäkla makalöst! Kan de va bästa dagen i mitt liv idag kanske?? :D Måste nypa mej i armen! Tänkte ringa Swedbank precis å fråga va som sysslar med med så ringde dom när ja höll i luren, supertrevlig kvinna å inga misstänksamma frågor, inga frågor el kommentarer om skitlånen el enorma underskottet som syns i UC. Inget snack, lånet på 1,35 miljoner beviljat och hon hade kollat andra lägenheter där ja bor och min uppskattning av värdet stämde med hennes. Och hon lät mest glad att jag själv sköter lösandet av mina smålån men att dom givetvis tar sej an SEB bolånen själva, kan tänka dom njuter av att sno kunder från andra storbanker. Pantbrev å sånt fixar dom åt mej å enda ja behövde göra var att låta lönen gå in på Swedbank istället! Skuldbrev på väg för påskrift, resterande belopp på ca 300 tusen sätts in på mitt Swedbank konto sen. Tror inte det är sant! Oh man, nu skall här lösas och spärras sen! Galet!
STORT GRATTIS och HURRA :):):):):) nu får du ha en härlig jul då du blir av med alla skitlån spärra dig från alla smslån så du inte trillar dit igen.

Tack ca5tio! :) Smslånen först, kanske totalt 25000 kr i aktiva...sen är det typ 5-7 st 20-25 tusen krs lån(Cash2you, Credway, Everyday+ å flesta liknande)...inte vågat räkna men ska nu och sen spärra överallt! Sen bilen å annat behöver fixas, borde bli en del över... Tack igen för tips å stöd!

Usch man bli äcklad när man gör en lista på alla sina lån och skulder, fattar inte hur man kunnat blunda för alla när man tar ett nytt osv... Kontantfinans, Credway, Cashbuddy, Cash2You, Brixo, GoodCash, Everyday+, Ferratum, alla maxade och många fler där runt 10-15 tusen klassen.. Räknar ja ihop allt + Santanderlånet på nästan 60 tusen som ja ska lösa blir det över 250 tusen. Aldrig mer! Hade inte storbanken räddat mej hade ja varit rökt totalt. Nu 1,6% ränta istället för 35-50% ränta på dessa lånade 250 tusen.
Tycker storbankerna borde kunna/vilja hjälpa många fler som satt sej själv i denna hemska situation både ofrivilligt, omedvetet el av ren dumhet och blindhet, ingen är värd att lida resten av livet av man var dum i huvet några år. Mördare kommer ju ut efter några år och har en UC score på 0%. Måste kunna lösas på nåt sätt att storbankerna uppmuntras ge samlingslån mot att personen i fråga spärras från alla sorters lån lång tid framåt el tills samlingslånet är betalt till typ 50%. Skulle ju vara gott för alla parter och samhället. Skuldsanering som den är nu är väl ganska tuff och den i sej gör att livet inte blir så mkt bättre för personen och man känner sej nog ganska värdelös och förnedrad medan ett samlingslån på ca 2% ränta hos storbanken ger livet tillbaka utan större förnedring el begränsat liv lång tid framöver.

Stort grattis till lånet, Jag har läst alla kommentarer. Och jag kan säga du är inte ensam därute med alla dessa lån. Starkt gjort att berätta om det för alla. Du ger nog hopp till fler som har varit fartblind i lånen. Jag håller med till fullo om att storbankerna måste försöka hjälpa mer folk till en andra chans, Tex som du säger att staten kan göra någon deal med bankerna att om någon får en andra chans till en nystart så spärras den från alla microlån kreditkort mm kanske i 10 års tid eller något.

Härlig läsning...Grattis!! Var nu rädd om din andra chans, spara så slipper du ta lån om nåt oförutsett händer :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp